baner
baner
baner
Fabryka Taśm Transporterowych Wolbrom S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Wrocławskie tramwaje reklamują gminy

Ideę przybliża Iwona Czarnacka, rzeczniczka prasowa MPK Wrocław. - Pomysł jeżdżącej reklamy nie był nasz. Samorządowcy sami zgłosili się z taką propozycją. Pierwsze były Srebrna Góra i Kłodzko. Kilka tygodni temu na podobny pomysł wpadł Milicz.

Trzy tramwaje prezentujące uroki Srebrnej Góry i Kłodzka ruszyły w grudniu jako pierwsze.

- To nasz wspólny projekt pod nazwą "Dwie twierdze zdobyć w weekend" – informuje Marek Janikowski, wójt gminy Stoszowice. - Wrocławianie są dla nas znakomitym targetem. Chcemy zachęcić ich do jedno - lub dwudniowego przyjazdu do naszych miejscowości.

Pojazdy mają kursować cały rok. Każdy z ich wagonów jest ozdobiony osobnym kolażem przedstawiającym twierdzę Kłodzką lub Srebrnogórską. Samorządy otrzymały na tę reklamę dotację ze środków unijnych dzięki udziale w programie współpracy międzyregionalnej Interreg.

- Muszę przyznać, że choć w tak krótkim czasie ciężko jest ocenić efektywność danej strategii, to moim zdaniem już osiągnęliśmy pewne zyski - zauważa wójt Janikowski. - Zimą zwykle bardzo mało turystów odwiedza twierdzę. W styczniu i w lutym było ich jednak zdecydowanie więcej niż w poprzednim roku.

Milicz jako kolejny wykorzystał pomysł. Tramwaje tej gminy wyruszyły w trasę 28 lutego. Jeżdżą obklejone fotografiami przedstawiającymi krajobraz ziemi milickiej. Reklama wyniosła 20 tys. zł. - Początkowo planowaliśmy akcję promocyjną w postaci zwykłych banerów - wyjaśnia Ireneusz Kowalski z Biura Promocji i Współpracy z Zagranicą UM Milicz. - Uznaliśmy jednak, że do ludzi najlepiej dotrze ruchoma reklama. – Kowalski akcentuje także walory turystyczne swojego regionu: - Przede wszystkim niezaprzeczalne uroki Doliny Baryczy, która w 90 proc. leży na terenie naszej gminy. To moim zdaniem jeden z najładniejszych zakątków Polski. O randze tego rezerwatu świadczy fakt umieszczenia go na liście najcenniejszych obszarów wodno-błotnych objętych międzynarodową konwencją RAMSAR. Tu też znajduje się największy w Polsce Park Krajobrazowy. Jest to prawdziwy raj dla ornitologów. Żyje tam 277 różnych gatunków ptaków, bardzo rzadko spotykanych w innych rejonach kraju.

Samorządy wykorzystują też inne sposoby na promocję mającą przyciągnąć turystów.

- Mamy trzy strony internetowe, organizujemy Dni Karpia, mające na celu popularyzację sztandarowego produktu z Doliny Baryczy, współpracujemy z kilkoma organizacjami i stowarzyszeniami turystycznymi. Pod koniec maja będziemy też mieli swoje stoisko w Galerii Dominikańskiej. Dużo bardziej opłaca się reklamować tam, gdzie jest ciągły przepływ klientów, niż na trwających krótko targach. – dodaje Ireneusz Kowalski.


Autor: (źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław 20-03-2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.