baner
baner
baner
SaZ s.r.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Wrocławskie tramwaje reklamują gminy

Ideę przybliża Iwona Czarnacka, rzeczniczka prasowa MPK Wrocław. - Pomysł jeżdżącej reklamy nie był nasz. Samorządowcy sami zgłosili się z taką propozycją. Pierwsze były Srebrna Góra i Kłodzko. Kilka tygodni temu na podobny pomysł wpadł Milicz.

Trzy tramwaje prezentujące uroki Srebrnej Góry i Kłodzka ruszyły w grudniu jako pierwsze.

- To nasz wspólny projekt pod nazwą "Dwie twierdze zdobyć w weekend" – informuje Marek Janikowski, wójt gminy Stoszowice. - Wrocławianie są dla nas znakomitym targetem. Chcemy zachęcić ich do jedno - lub dwudniowego przyjazdu do naszych miejscowości.

Pojazdy mają kursować cały rok. Każdy z ich wagonów jest ozdobiony osobnym kolażem przedstawiającym twierdzę Kłodzką lub Srebrnogórską. Samorządy otrzymały na tę reklamę dotację ze środków unijnych dzięki udziale w programie współpracy międzyregionalnej Interreg.

- Muszę przyznać, że choć w tak krótkim czasie ciężko jest ocenić efektywność danej strategii, to moim zdaniem już osiągnęliśmy pewne zyski - zauważa wójt Janikowski. - Zimą zwykle bardzo mało turystów odwiedza twierdzę. W styczniu i w lutym było ich jednak zdecydowanie więcej niż w poprzednim roku.

Milicz jako kolejny wykorzystał pomysł. Tramwaje tej gminy wyruszyły w trasę 28 lutego. Jeżdżą obklejone fotografiami przedstawiającymi krajobraz ziemi milickiej. Reklama wyniosła 20 tys. zł. - Początkowo planowaliśmy akcję promocyjną w postaci zwykłych banerów - wyjaśnia Ireneusz Kowalski z Biura Promocji i Współpracy z Zagranicą UM Milicz. - Uznaliśmy jednak, że do ludzi najlepiej dotrze ruchoma reklama. – Kowalski akcentuje także walory turystyczne swojego regionu: - Przede wszystkim niezaprzeczalne uroki Doliny Baryczy, która w 90 proc. leży na terenie naszej gminy. To moim zdaniem jeden z najładniejszych zakątków Polski. O randze tego rezerwatu świadczy fakt umieszczenia go na liście najcenniejszych obszarów wodno-błotnych objętych międzynarodową konwencją RAMSAR. Tu też znajduje się największy w Polsce Park Krajobrazowy. Jest to prawdziwy raj dla ornitologów. Żyje tam 277 różnych gatunków ptaków, bardzo rzadko spotykanych w innych rejonach kraju.

Samorządy wykorzystują też inne sposoby na promocję mającą przyciągnąć turystów.

- Mamy trzy strony internetowe, organizujemy Dni Karpia, mające na celu popularyzację sztandarowego produktu z Doliny Baryczy, współpracujemy z kilkoma organizacjami i stowarzyszeniami turystycznymi. Pod koniec maja będziemy też mieli swoje stoisko w Galerii Dominikańskiej. Dużo bardziej opłaca się reklamować tam, gdzie jest ciągły przepływ klientów, niż na trwających krótko targach. – dodaje Ireneusz Kowalski.


Autor: (źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław 20-03-2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.