4 grudnia 2009 r. PKP Polskie Linie Kolejowe SA w imieniu własnym oraz współzamawiających: miasta Łódź i Polskich Kolei Państwowych S.A. ogłosiły przetarg ograniczony na udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II, Lot B2 - odcinek Łódź Widzew – Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna wraz z budową części podziemnej dworca kolejowego przeznaczonego dla odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych, a także przebudowa układu drogowego i infrastruktury wokół multimodalnego dworca Łódź Fabryczna - budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego nad i pod ul. Węglową.
Zaprojektowany i zbudowany zostanie zintegrowany węzeł przesiadkowy stanowiący multimodalny dworzec Łódź Fabryczna, położony w obszarze inwestycji Nowego Centrum Łodzi. Inwestycja polega na wzniesieniu obiektów budowlanych oraz wykonaniu głębokich wykopów z ich zabezpieczeniem wraz z wywiezieniem urobku ziemi, rozbiórką obiektów i infrastruktury istniejącej.
Inwestycja zrealizowana będzie w rejonie ulic: Kilińskiego, Narutowicza, Składowej i Węglowej oraz na terenie obecnego dworca Łódź Fabryczna i terenów bezpośrednio przyległych. Masy ziemi z wykopów i rozbiórek wywożone będą istniejącą linią kolejową w rejon stacji Łódź – Widzew, dalej zbudowanym przez wykonawcę technologicznym torem kolejowym i/lub transportem samochodowym i złożone w rejonie ulic: Henrykowskiej i Kosodrzewiny.
Zamówienie obejmuje m.in. następujące prace:
Termin realizacji zamówienia będzie wynosił 36 miesięcy od jego udzielenia.
Projekt jest związany z realizacją projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 7.1-24.2 – „Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II, Lot B - odcinek Łódź Widzew - Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna oraz budową części podziemnej dworca Łódź Fabryczna przeznaczonej dla odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych”.
Ogłoszenie o przetargu dostępne jest na stronie www.przetargi.plk-sa.pl.
Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 09.12.2009)