baner
baner
baner
Dellner Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Wspólny przetarg Miasta Łodzi, PKP S.A. i PKP PLK

4 grudnia 2009 r. PKP Polskie Linie Kolejowe SA w imieniu własnym oraz współzamawiających: miasta Łódź i Polskich Kolei Państwowych S.A. ogłosiły przetarg ograniczony na udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II, Lot B2 - odcinek Łódź Widzew – Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna wraz z budową części podziemnej dworca kolejowego przeznaczonego dla odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych, a także przebudowa układu drogowego i infrastruktury wokół multimodalnego dworca Łódź Fabryczna - budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego nad i pod ul. Węglową.

Zaprojektowany i zbudowany zostanie zintegrowany węzeł przesiadkowy stanowiący multimodalny dworzec Łódź Fabryczna, położony w obszarze inwestycji Nowego Centrum Łodzi. Inwestycja polega na wzniesieniu obiektów budowlanych oraz wykonaniu głębokich wykopów z ich zabezpieczeniem wraz z wywiezieniem urobku ziemi, rozbiórką obiektów i infrastruktury istniejącej.

Inwestycja zrealizowana będzie w rejonie ulic: Kilińskiego, Narutowicza, Składowej i Węglowej oraz na terenie obecnego dworca Łódź Fabryczna i terenów bezpośrednio przyległych. Masy ziemi z wykopów i rozbiórek wywożone będą istniejącą linią kolejową w rejon stacji Łódź – Widzew, dalej zbudowanym przez wykonawcę technologicznym torem kolejowym i/lub transportem samochodowym i złożone w rejonie ulic: Henrykowskiej i Kosodrzewiny.

Zamówienie obejmuje m.in. następujące prace:

  • wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem w imieniu i na rzecz zamawiających decyzji administracyjnych niezbędnych do wykonania i odbioru robót;
  • budowa dwunawowego tunelu o długości około 1600 m z linią czterotorową dla prowadzenia ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości; - budowa stacji kolejowej Łódź Fabryczna jako stacji podziemnej: dla czterech peronów i ośmiu torów wraz z zabudową trzech peronów, dwukrawędziowych o długości 400 m i sześciu torów z pozostawieniem miejsca na peron czwarty i dwa tory (poziom główki szyny około minus 16,5 m);
  • budowa wraz z wyposażeniem podziemnego dworca kolejowego Łódź Fabryczna (na poziomie około minus 8m z płytą przykrywającą na poziomie 0);
  • wykonanie systemu parkingów dla samochodów („Parkuj i Jedź”) oraz dla rowerów po północnej stronie dworca kolejowego;
  • wykonanie i zabezpieczenie wykopu po stronie południowej dworca kolejowego;
  • budowa dojazdu do dworca kolejowego Łódź Fabryczna (po stronie północnej dworca kolejowego) zapewnionego ulicami: POW, Składową i Węglową,
  • likwidację wszelkich kolizji infrastruktury technicznej wynikających z prowadzonej inwestycji;
  • budowa i przebudowa linii tramwajowych w obrębie dworca kolejowego wraz budową przystanków tramwajowych ( na poziomie 0 po stronie północnej dworca kolejowego);
  • budowa przystanków przesiadkowych autobusów miejskich, regionalnych i dalekobieżnych po stronie północnej dworca kolejowego;
  • wykonanie niezbędnej infrastruktury do funkcjonowania węzła przesiadkowego;
  • wykonanie wschodniego i zachodniego przedpola dworca kolejowego i przystanków autobusowych łącznie z podłączeniem do układu komunikacyjnego miasta.
  •  

Termin realizacji zamówienia będzie wynosił 36 miesięcy od jego udzielenia.

Projekt jest związany z realizacją projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 7.1-24.2 – „Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II, Lot B - odcinek Łódź Widzew - Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna oraz budową części podziemnej dworca Łódź Fabryczna przeznaczonej dla odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych”.

Ogłoszenie o przetargu dostępne jest na stronie www.przetargi.plk-sa.pl.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 09.12.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.