baner
baner
baner
Kolejowe Zakłady Łączności Sp. z o. o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Wspólny przetarg Miasta Łodzi, PKP S.A. i PKP PLK

4 grudnia 2009 r. PKP Polskie Linie Kolejowe SA w imieniu własnym oraz współzamawiających: miasta Łódź i Polskich Kolei Państwowych S.A. ogłosiły przetarg ograniczony na udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II, Lot B2 - odcinek Łódź Widzew – Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna wraz z budową części podziemnej dworca kolejowego przeznaczonego dla odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych, a także przebudowa układu drogowego i infrastruktury wokół multimodalnego dworca Łódź Fabryczna - budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego nad i pod ul. Węglową.

Zaprojektowany i zbudowany zostanie zintegrowany węzeł przesiadkowy stanowiący multimodalny dworzec Łódź Fabryczna, położony w obszarze inwestycji Nowego Centrum Łodzi. Inwestycja polega na wzniesieniu obiektów budowlanych oraz wykonaniu głębokich wykopów z ich zabezpieczeniem wraz z wywiezieniem urobku ziemi, rozbiórką obiektów i infrastruktury istniejącej.

Inwestycja zrealizowana będzie w rejonie ulic: Kilińskiego, Narutowicza, Składowej i Węglowej oraz na terenie obecnego dworca Łódź Fabryczna i terenów bezpośrednio przyległych. Masy ziemi z wykopów i rozbiórek wywożone będą istniejącą linią kolejową w rejon stacji Łódź – Widzew, dalej zbudowanym przez wykonawcę technologicznym torem kolejowym i/lub transportem samochodowym i złożone w rejonie ulic: Henrykowskiej i Kosodrzewiny.

Zamówienie obejmuje m.in. następujące prace:

  • wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem w imieniu i na rzecz zamawiających decyzji administracyjnych niezbędnych do wykonania i odbioru robót;
  • budowa dwunawowego tunelu o długości około 1600 m z linią czterotorową dla prowadzenia ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości; - budowa stacji kolejowej Łódź Fabryczna jako stacji podziemnej: dla czterech peronów i ośmiu torów wraz z zabudową trzech peronów, dwukrawędziowych o długości 400 m i sześciu torów z pozostawieniem miejsca na peron czwarty i dwa tory (poziom główki szyny około minus 16,5 m);
  • budowa wraz z wyposażeniem podziemnego dworca kolejowego Łódź Fabryczna (na poziomie około minus 8m z płytą przykrywającą na poziomie 0);
  • wykonanie systemu parkingów dla samochodów („Parkuj i Jedź”) oraz dla rowerów po północnej stronie dworca kolejowego;
  • wykonanie i zabezpieczenie wykopu po stronie południowej dworca kolejowego;
  • budowa dojazdu do dworca kolejowego Łódź Fabryczna (po stronie północnej dworca kolejowego) zapewnionego ulicami: POW, Składową i Węglową,
  • likwidację wszelkich kolizji infrastruktury technicznej wynikających z prowadzonej inwestycji;
  • budowa i przebudowa linii tramwajowych w obrębie dworca kolejowego wraz budową przystanków tramwajowych ( na poziomie 0 po stronie północnej dworca kolejowego);
  • budowa przystanków przesiadkowych autobusów miejskich, regionalnych i dalekobieżnych po stronie północnej dworca kolejowego;
  • wykonanie niezbędnej infrastruktury do funkcjonowania węzła przesiadkowego;
  • wykonanie wschodniego i zachodniego przedpola dworca kolejowego i przystanków autobusowych łącznie z podłączeniem do układu komunikacyjnego miasta.
  •  

Termin realizacji zamówienia będzie wynosił 36 miesięcy od jego udzielenia.

Projekt jest związany z realizacją projektu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 7.1-24.2 – „Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II, Lot B - odcinek Łódź Widzew - Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna oraz budową części podziemnej dworca Łódź Fabryczna przeznaczonej dla odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych”.

Ogłoszenie o przetargu dostępne jest na stronie www.przetargi.plk-sa.pl.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 09.12.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.