baner
baner
baner
M&MR Trading Polska Sp. z o.o. / TransComfort

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Wstyd za stołeczne dworce

Przed Euro 2012 Dworzec Wschodni znajdujący się w sąsiedztwie Stadionu Narodowego miał być przebudowany. Jak się okazuje z obietnic złożonych przez Grupę PKP wyszły nici. Pertraktacje z prywatnymi inwestorami, którzy wspólnie z koleją mieli zmienić to miejsce z praskiej nory w królestwo nowoczesnych biur, sklepów, restauracji i architektury XXI wieku, także zakończyły się klęską. Ale PKP wciąż nie zamierzają pokazać oblicza przegranych.

– Planujemy przebudowę Dworca Wschodniego na własną rękę. Projekt ma być gotowy jesienią – informuje p.o. dyrektora oddziału PKP Dworce Kolejowe Małgorzata Zielińska.

Póki co nie wiadomo jak miałby wyglądać Dworzec Wschodni po przebudowie, bo rozstrzygnąć ma o tym dopiero projekt. Następnie spółka PKP musi uzyskać pozwolenie na budowę i przeprowadzić przetargi. Nie wiadomo więc kiedy inwestycja miałaby ruszyć

Centralny oczekuje już jedynie na rozwiązanie konkursu na aranżację toalet. Co do Dworca Zachodniego to wciąż trwają negocjacje z inwestorem, który miałby tu realizować z PKP projekt biurowo-deweloperski. Gdyby doszedł w ogóle do skutku, to dopiero po Euro 2012. Opóźnione są również inwestycje Polskich Linii Kolejowych. PLK maja otworzyć w maju oferty w przetargu na łącznik kolejowy z lotniskiem Okęcie, który powinien działać już w 2005 roku. Natomiast wciąż nie jest znany wykonawca przebudowy dwóch peronów na Dw. Gdańskim, która ma się skończyć w tym roku (bez niej nie można remontować linii średnicowej, która powinna być gotowa przed Euro 2012).

Jak przyznaje Janusz Piechociński wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury podczas mistrzostw właśnie dworce będą najbardziej wstydliwą wizytówką Polski. Jak wyliczył, spółki PKP zrealizują do Euro 2012 nie więcej niż 40 proc. inwestycyjnych obietnic.


Autor: (źródło: Konrad Majszyk, Życie Warszawy, 24.04.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.