baner
baner
baner
P.U. Jarex Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Wybrano projektanta wrocławskich eurodworców.

Jak informuje PKP S.A., Wrocławski Oddział Gospodarowanie Nieruchomościami rozstrzygnął przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej, budowlanej i wykonawczej dla czterech małych eurodworców, czyli obiektów Wrocław Mikołajów, Pracze, Kuźniki i Leśnica.

Podczas wybierania zwycięzcy głównym kryterium była cena. W przypadku każdego z czterech eurodworców najkorzystniejszą ofertę złożyła poznańska pracownia GPVT Pracownia Architektoniczna s.c.

Projektanci muszą opracować program funkcjonalno - użytkowy na podstawie inwentaryzacji i stanu technicznego budynku, a także dokumentację budowlaną i wykonawczą z uwzględnieniem zakresu prac przewidywanych na poszczególnych obiektach. Czas na wykonanie zadań upływa 15 lutego 2010 r. Przebudowa dworców zaplanowana jest na lata 2010-11, a finansowana będzie ze środków własnych i budżetowych.

Na dworcu Wrocław Kuźniki odnowione zostaną między innymi elewacja wraz ze stolarką okienną i drzwiową, a także wnętrza (modernizacja kasy biletowej, poczekalni, klatki schodowej, toalet oraz instalacji).

Zbliżony zakres prac obejmie dworzec Wrocław Leśnica. Tu również gruntownej renowacji zostanie poddana elewacja wraz z stolarką okienną i drzwiową oraz pomieszczenia wewnątrz obiektu (poczekalnia, klatki schodowe, kasy biletowe, toalety oraz instalacje).

Na dworcu Wrocław Mikołajów nowy blask zyska elewacja - odtworzone zostaną zniszczone gzymsy i pilastry. Wymieniona stolarka okiennej i drzwiowa. Odnowione zostanie również wnętrze dworca. W tym poczekalnia, korytarze, toalety, kasy biletowe i instalacje. Część pomieszczeń zostanie zaadoptowana na kasę PKP Intercity. Poza tym odtworzone zostanie przejście z holu obiektu do tunelu prowadzącego na perony.

Ostatni eurodworzec to obiekt na Praczach. Tutaj odtworzona zostanie elewacja z cegły klinkierowej, wymieniona stolarka okienna i drzwiowa. Gruntowny remont przejdzie wiata przylegające do budynku, a także korytarze i klatki schodowe. Wewnątrz obiektu pojawią się kasy biletowe, toalety (w budynku magazynu). Wymienione zostaną również instalacje.

Odnawiane budynki zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (toalety, podjazd). Pojawić się mają także parkingi samochodowe, a podróżnych o przybyciu pociągów będzie informował system informacji wizualnej.

Oddział Gospodarowania Nieruchomościami do tej pory na Euro 2012 zmodernizował dwa dworce Wrocław Psie Pole i Wrocław Żerniki. Prace przy tych obiektach zakończono w 2009 r.

Obecnie PKP S.A. prowadzi inwestycje w prawie czterdziestu dworcach kolejowych. Planuje się, że do 2012 roku swoje funkcje, wygląd i dostępność dla pasażerów zmienią dworce we wszystkich regionach Polski i w miastach o różnej wielkości. Od 30 lat to największa modernizacja polskich dworców kolejowych.

Kolej do 2012 roku przeznaczy na ten cel ponad 670 mln złotych. Finansowanie odbywa się z następujących źródeł: fundusze Unii Europejskiej (236 mln złotych) , fundusze budżetu Państwa (353 mln złotych) , fundusze własne PKP S.A. (102 mln złotych). Poza tym PKP współdziała z dużymi firmami developerskimi, które są partnerami PKP S.A przy projektach przebudowy dworców w: Katowicach, Poznaniu oraz Warszawie (Warszawa Zachodnia). Przygotowywane wspólnie z developerami inwestycje mają wartość ponad 2 mld złotych.

- PKP S.A. dążą do tego, aby zmodernizowane i budowane nowe dworce były przyjazne pasażerom, bardziej funkcjonalne, wyposażone w nowe rozwiązania stosowane w przestrzeniach publicznych, bardziej bezpieczne i przystosowane do potrzeb osób mających trudności w sprawnym poruszaniu się. Zmodernizowane dworce mają być związane nie tylko z podróżą, lecz także miejscami spotkań i sposobem na spędzanie wolnego czasu. PKP S.A. chcą, aby dworce były nowoczesnymi węzłami komunikacyjnymi łączącymi różne środki transportu z dużymi parkingami, wzbogaconymi o dodatkowe usługi komercyjne, rozrywkowe, biurowe, hotelowe i restauracyjne. - czytamy w informacji PKP S.A.


Autor: (źródło: PKP S.A., 23.11.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.