baner
baner
baner
Bombardier Transportation w Polsce Biuro Generalnego Przedstawiciela na Polskę

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Wyciszanie warszawskiego metra

Lokatorzy mieszkań znajdujących się wzdłuż linii metra przy ulicy Słowackiego skarżą się na pękające ściany i drgające naczynia w szafkach. Urzędnicy postanowili więc przetestować nowy system zmniejszający hałas i wibracje.

Mieszkańcy budynku przy ulicy Słowackiego 32/36 odetchną niebawem z ulgą i zapomną o pękających ścianach czy szklankach drżących w kredensie podczas przejazdu metra.

Do testów systemu, który ma wyciszyć kilkusetmetrowy odcinek metra przebiegający wzdłuż ulicy Słowackiego, miejscy urzędnicy wytypowali żoliborski budynek. Specjalne maty wibroizolacyjne ułożone zostaną pod torowiskiem. Szyna zatopi się w sprężystej otulinie niwelującej hałas i drgania.

Instalacje przeprowadzone zostaną w nocy, aby nie wywoływać utrudnień w kursowaniu podziemnej kolejki. Ułożenie 150 metrowego odcinka kosztować ma kilkaset tysięcy złotych.

Jak zapowiadają przedstawiciele metra, w przypadku pozytywnych wyników testu – obniżenia poziomu hałasu i drgań, system wyciszający zostanie zastosowany na całym żoliborskim odcinku metra. Instalacja systemu do testów wymaga jeszcze opinii Urzędu Transportu Kolejowego.


Autor: (źródło: bf, mdaw, TVN Warszawa, 07.11.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.