baner
baner
baner
DOLNOŚLĄSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO NAPRAW INFRASTRUKTURY KOMUNIKACYJNEJ DOLKOM Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

WYKOLEJEŃCY


W czwartek 23 maja przed głównym dworcem PKP w Katowicach demonstrowali związkowcy z „Sierpnia’ 80”. Ostrzegali przed katastrofą, do której doprowadziły mocarstwowe ambicje władz województwa śląskiego. W czerwcu PKP ogłoszą nowy rozkład jazdy. Zmiany będą dotyczyć również tych połączeń, które nie są obsługiwane przez spółki z grupy PKP Marszałek śląski zapowiedział, że Koleje Śląskie zredukują liczbę połączeń aż o 40 proc. Ogłosił również podwyżkę cen biletów. Jako że żadna spółka kolejowa nie przejmie tych połączeń, z których rezygnują Koleje Śląskie, komunikację pasażerską w województwie czeka zapaść.
Pod koniec zeszłego roku cała Polska śledziła chaos, jaki zapanował na południu kraju w związku z przejęciem obsługi prawie wszystkich połączeń kolejowych przez spółkę samorządu województwa śląskiego. Marszałek Adam Matusiewicz w kolejarskiej czapce na głowie ogłosił początek nowej ery w dziejach Śląska. Zamiast sukcesu, nastąpił Armagedon. Najpierw z rozkładu jazdy wypadło 47 połączeń. Potem 77. Pociągi kursowały w oderwaniu od planu. Od Częstochowy po Cieszyn doba nie miała już 24 godzin, godzina nie dzieliła się na 60 minut, a kilometr przestał mieć 1000 metrów. Winą za ten stan rzeczy obarczono szefów Kolei Śląskich. Marszałek na konferencji prasowej poskarżył się zaś, że zaufał niewłaściwym osobom. Prawda jest bardziej złożona.

Kolejowe spółki samorządowe powalały również inne województwa, np. mazowieckie, wielkopolskie czy dolnośląskie. Wszędzie odbywało się to przy udziale Przewozów Regionalnych (PR), czasami nawet przez przemalowanie szyldu. Tamte spółki przejmowały od PR ludzi i pociągi. Na przykład Koleje Mazowieckie powstały poprzez przekształcenie Mazowieckiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Ale na Śląsku zwyciężyła koncepcja budowania spółki kolejowej od zera. Pociągi się kupi albo wynajmie. Kolejarzy też się jakoś znajdzie. I git.

Autor:

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.