baner
baner
baner
TRACK TEC S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Wykonawca tramwaju do Płaszowa już znany

Zdecydowano już czyja oferta jest najkorzystniejsza jeśli chodzi o budowę linii tramwajowej do osiedla Golikówka. Zwyciężyło konsorcjum firm: ZUE (lider), Strabag, PBI Energopol, Tchas Polska. Zlecenie jest częścią unijnego projektu „Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej – etap II”.

Oferta konsorcjum firm z krakowskim ZUE na czele okazała się najlepsza w rozpisanym przez MPK SA przetargu na wykonanie nowej linii tramwajowej od ronda Grzegórzeckiego przez most Kotlarski do osiedla Golikówka. Za wykonanie tej inwestycji zaproponowano kwotę 154 mln 689 tys. 733 złotych i 53 groszy, czyli o ponad 100 mln zł mniej niż pierwotnie planowano. W ramach tego samego zadania ma też zostać zbudowana ulica Kuklińskiego oraz estakada w ciągu ulic Nowohucka i Powstańców Wielkopolskich.

Zanim MPK S.A. podpisze umowę ze zwycięzcą przetargu trzeba będzie najpierw poczekać 10 dni na ewentualne protesty. Jeżeli ich nie będzie, procedura przetargowa zostanie jeszcze sprawdzona przez Urząd Zamówień Publicznych, który ma na to miesiąc czasu. - Jeśli kontrola zostanie przeprowadzona szybko, a do MPK S.A. nie wpłynie żaden protest, umowa na budowę nowej linii tramwajowej może zostać podpisana jeszcze w tym roku. - mówi Zbigniew Palenica, wiceprezes krakowskiego MPK.

Nowa linia tramwajowa będzie miała długość 4,2 km. Będzie prowadziła od ronda Grzegórzeckiego, przez most Kotlarski, ul. Herlinga-Grudzińskiego, Klimeckiego, a następnie budowaną równolegle z torowiskiem ul. Kuklińskiego do ul. Lipskiej i Golikówki. Tam zostanie wybudowana pętla tramwajowa wraz z terminalem autobusowym. Na trasie nowej linii pojawi się pięć przystanków w każdym kierunku. Na całej długości tramwaj będzie jeździł wydzielonym torowiskiem.

Inwestycja jest jednym z elementów unijnego projektu „Zintegrowany transport publiczny w aglomeracji krakowskiej – etap II”, którego beneficjentem jest MPK S.A. w Krakowie. Ostatnim elementem unijnego projektu realizowanego przez krakowskie MPK będzie zakup nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów.


Autor: (źródło: krakow.pl, 25.11.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.