baner
baner
baner
ARROW ELECTRONICS POLAND

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Wyłączenie ruchu na I linii metra

Budowa łącznika pierwszej linii z powstającą drugą linią metra spowoduje konieczność ograniczenia, a potem całkowitego wyłączenia ruchu na pierwszej linii metra między stacjami: Ratusz Arsenał i Centrum. ZTM, aby zminimalizować utrudnienia uruchomi dodatkowe linie tramwajowe 74 i 75, linię autobusową Z-1 oraz wprowadzi zmiany w funkcjonowaniu komunikacji. Dodatkowo zostanie przeprowadzona akcja informacyjna dla pasażerów.

Pierwsze utrudnienia czekają pasażerów już w najbliższy weekend, czyli 17 i 18 marca. Pociągi z Młocin będą dojeżdżały tylko do stacji Ratusz Arsenał. Pociągiem z Kabat dojedziemy tylko do Centrum. Między tymi stacjami będzie kursował pociąg wahadłowy. W tym czasie uruchomiona zostanie zastępcza linia autobusowa Z-1, która będzie kursowała na trasie: Metro Marymont – Metro Politechnika.

Znacznie poważniejsze utrudnienia czekają pasażerów od środy, 21 marca. Od tego dnia (przez ok. 20 dni) pociągi nie będą kursowały między stacjami Ratusz Arsenał – Centrum.

W czasie tego wyłączenia zostaną uruchomione dwie dodatkowe linie 74 (Annopol - pl. Narutowicza) i 75 (Metro Marymont – pl. Narutowicza), które zapewnią mieszkańcom Bródna i Żoliborza sprawne połączenie z centrum. Tramwaje linii 6 i 15 zmienią trasy a linia 14 zostanie zawieszona.

W szczycie porannym autobusy E-4 i E-8 będą dowoziły pasażerów do tramwajów na pl. Wilsona (na wysokości Urzędu Dzielnicy Żoliborz), a po południu linie 508 i E-4 odjadą w kierunku Tarchomina ze stacji metra Marymont. Linia 500 z Bródna będzie jeździła na pl. Bankowy przez most Śląsko-Dąbrowski. Na odcinku pomiędzy pl. Wilsona a stacją Politechnika będzie kursowała linia zastępcza Z-1.

Szczegółowe zmiany:

METRO

Zostanie wyłączony z eksploatacji odcinek CENTRUM – RATUSZ ARSENAŁ. Pociągi metra będą kursować na trasach: KABATY – CENTRUM oraz RATUSZ ARSENAŁ – MŁOCINY

TRAMWAJE

6 zmiana trasy: RATUSZOWA-ZOO – ... – Mickiewicza – pl. Wilsona – Mickiewicza – MARYMONT-POTOK

14 zawieszenie kursowania

15 zmiana trasy: P+R AL. KRAKOWSKA – ... – Andersa – Mickiewicza – pl. Wilsona – Słowackiego – METRO MARYMONT

74 uruchomienie linii: ANNOPOL – Rembielińska – Matki Teresy z Kalkuty – Odrowąża – Starzyńskiego – most Gdański – Słomińskiego – Międzyparkowa – Andersa – pl. Bankowy – Marszałkowska – pl. Konstytucji – Marszałkowska – pl. Zbawiciela – Nowowiejska – pl. Politechniki – Nowowiejska – Krzywickiego – Filtrowa – PL. NARUTOWICZA

75 uruchomienie linii: METRO MARYMONT – Słowackiego – pl. Wilsona – Mickiewicza – Andersa – pl. Bankowy – Marszałkowska – pl. Konstytucji – Marszałkowska – pl. Zbawiciela – Nowowiejska – pl. Politechniki – Nowowiejska – Krzywickiego – Filtrowa – PL. NARUTOWICZA

AUTOBUSY

E-4 zmiana trasy w szczycie porannym: TARCHOMIN – ... – Modlińska – most Grota-Roweckiego – Wybrzeże Gdyńskie – Krasińskiego – pl. Wilsona – Słowackiego – METRO MARYMONT (powrót: Słowackiego – al. Armii Krajowej – most Grota Roweckiego – …). Na trasie objazdowej obowiązuje przystanek PL. WILSONA 02 oraz METRO MARYMONT 02 jako dla wysiadających. W szczycie popołudniowym trasa pozostaje bez zmian.

E-8 zmiana trasy: NOWODWORY – ... – Modlińska – most Grota-Roweckiego – Wybrzeże Gdyńskie – Krasińskiego – pl. Wilsona – Słowackiego – METRO MARYMONT (powrót: Słowackiego – al. Armii Krajowej – most Grota Roweckiego – …). Na trasie objazdowej obowiązuje przystanek PL. WILSONA 02 oraz METRO MARYMONT 02 jako dla wysiadających.

303 zmiana trasy: CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁÓWNA – ... – Broniewskiego – Krasińskiego – pl. Wilsona – Krasińskiego – PL. WILSONA (powrót: Krasińskiego – Wybrzeże Gdyńskie – Krasińskiego – pl. Wilsona – Krasińskiego – Broniewskiego – ... – CM. PÓŁNOCNY-BRAMA GŁÓWNA. Na pętli PL. WILSONA zamiast przystanku 18, jako końcowy obowiązuje przystanek 15.

500 zmiana trasy: BRÓDNO-PODGRODZIE – ... – rondo Żaba – Starzyńskiego – rondo Starzyńskiego – Jagiellońska – al. Solidarności – most Śląsko-Dąbrowski – al. Solidarności – METRO RATUSZ ARSENAŁ (przystanek dla wysiadających) – pl. Bankowy (przystanek techniczny) – Marszałkowska – zawrotka przed ulicą Ptasią – Marszałkowska – pl. Bankowy – PL. BANKOWY (przystanek dla wsiadających) – Andersa – Muranowska – Bonifraterska – Międzyparkowa – Słomińskiego – most Gdański – Starzyńskiego – rondo Starzyńskiego – ... – BRÓDNO PODGRODZIE

508 zmiana trasy: NOWODWORY – ... – al. Armii Krajowej – Słowackiego – zawrotka przez pl. Jacka Kuronia - Słowackiego – Włościańska – METRO MARYMONT. Na trasie zostanie uruchomiony dodatkowy przystanek METRO MARYMONT 01 obowiązujący jako stały.

511 zmiana trasy: DĄBRÓWKA WIŚLANA – ... – al. Armii Krajowej – Słowackiego – zawrotka przez pl. Jacka Kuronia – Słowackiego – Włościańska – METRO MARYMONT. Na trasie zostanie uruchomiony dodatkowy przystanek METRO MARYMONT 01 obowiązujący jako stały.

Dla linii 520 zostaną uruchomione dodatkowe przystanki: CENTRUM 03, METRO ŚWIĘTOKRZYSKA 01 i 02, KRÓLEWSKA 01 i 02.

Z-1 uruchomienie linii: PL. WILSONA – pl. Wilsona – Mickiewicza – Andersa – pl. Bankowy – Marszałkowska – pl. Konstytucji – Waryńskiego – METRO POLITECHNIKA.


Autor: (źródło: ZTM Warszawa, 15.02.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.