baner
baner
baner
PKP Energetyka S.A. Centrala

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Wynik kontroli postępowania przetargowego na budowę podziemnej stacji Łódź Fabryczna

5 sierpnia 2011 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. otrzymały od prezesa Urzędu Zamówień Publicznych informację o wyniku kontroli dokumentacji związanej z przeprowadzeniem przetargu na budowę podziemnej części stacji Łódź Fabryczna. Kontrola nie wykazała naruszeń procedury przetargowej mogących mieć wpływ na możliwość podpisania umowy z wykonawcą.

W wyniku postępowania przetargowego 24 maja 2011 roku wybrano najkorzystniejszą ofertę na budowę multimodalnego dworca Łódź Fabryczna, złożoną przez konsorcjum:

  • Torpol Spółka z o.o., Poznań, - lider konsorcjum
  • Astaldi S.p.A., Włochy,
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o., Zawiercie,
  • Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o., Mińsk Mazowiecki,


na kwotę: 1 430 316 627,41 PLN netto; 1 759 289 451,71 PLN brutto 

Zamówienie obejmuje m.in. wykonanie dokumentacji projektowej, budowę tunelu dla prowadzenia ruchu dalekobieżnego, regionalnego, aglomeracyjnego i kolei dużych prędkości, budowę stacji kolejowej i dworca kolejowego Łódź Fabryczna, jako stacji podziemnej dla czterech peronów i ośmiu torów. Tory i perony nowego dworca Łódź Fabryczna zlokalizowane będą 16,5 metra pod ziemią, a 10,5 metra nad nimi przebiegać będzie sieć podziemnych ulic i część dworca autobusowego. Część nadziemną stanowić będą hotele, biurowce i obiekty handlowe oraz apartamenty mieszkalne.

W ramach projektu wykonany zostanie również system parkingów dla samochodów „Parkuj i Jedź" oraz parking dla rowerów. Dojazd do dworca kolejowego Łódź Fabryczna zapewniony będzie ulicami: P.O.W, Składową i Węglową. Ponadto zostanie zrealizowana przebudowa linii tramwajowych w obrębie dworca kolejowego wraz z budową przystanków tramwajowych oraz budowa przystanków przesiadkowych autobusów miejskich, regionalnych i dalekobieżnych, po stronie północnej dworca kolejowego.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 08.08.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.