baner
baner
baner
Izba Gospodarcza Transportu Lądowego

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Wzrost bezpieczeństwa w pociągach Kolei Mazowieckich

Z analizy danych na temat bezpieczeństwa w pociągach Kolei Mazowieckich wynika, że w pierwszym kwartale 2010 roku w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego aż o 50% spadła liczba dewastacji pociągów. W przypadku innych przestępstw popełnionych na szkodę podróżnych Spółka odnotowała spadek o 25%.

 Tak duży wzrost poziomu bezpieczeństwa podróżnych wynika z realizacji przez Spółkę „Koleje Mazowieckie – KM” kompleksowych działań ukierunkowanych na zwiększenie bezpieczeństwa. W ramach tych działań w pociągach Kolei Mazowieckich m.in. instalowany jest system monitoringu. Ponadto nawiązana została współpraca z policją Komend Powiatowych w Wołominie, Otwocku, Piasecznie oraz Komisariatem Kolejowym Policji w Warszawie, Komendą Stołeczną Policji i Mazowiecką Komendą Wojewódzką Policji z/s w Radomiu. Efektem tej współpracy jest zwiększona liczba funkcjonariuszy policji w pociągach oraz wprowadzenie „patroli po cywilnemu”.

- Chcemy, aby pasażerowie w naszych pociągach czuli się bezpiecznie – mówi Donata Nowakowska, Rzecznik Prasowy – Dlatego Koleje Mazowieckie realizują działania mające na celu wzrost poziomu bezpieczeństwa. Stąd m.in. współpraca z policją czy już wspomniana instalacja monitoringu . Nie możemy pozwalać na to, aby sprawcy przestępstw byli bezkarni – dodaje.

Spółka kładzie także duży nacisk na działania informacyjne. Pasażerowie są informowani o tym jak postępować w sytuacji zagrożenia oraz jak dbać o bezpieczeństwo. Oprócz tego kierownicy pociągu są szkoleni pod kątem psychologicznych aspektów w kontaktach z podróżnymi, sposobów udzielania pomocy pokrzywdzonym, właściwego reagowania na zdarzenia przestępcze. Ponadto każdy z nich posiada telefon komórkowy i w sytuacji zagrożenia jest zobowiązany do powiadomienia policji.

Koszty Spółki związane z dewastacjami taboru tylko w 2009 r. wyniosły ponad 900 tys. zł. netto. Za tą kwotę można byłoby wykonać np. naprawy rewizyjne 3 EZT EN57, które stanowią najliczniejszą część parku taborowego.


Autor: (źródło: Koleje Mazowieckie, 25.05.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.