baner
baner
baner
RFWW RAWAG Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Z Gdańska do stolicy pociągiem pół godziny krócej

Podróż pociągiem z Gdańska do Warszawy, wg nowego, grudniowego rozkładu, miała nie skrócić się nawet o minutę. Informacja podana przez kolej okazała się jednak fałszywa, bo pojedziemy pół godziny krócej.

Z trójmiasta do stolicy z roku na rok podróżuje się coraz gorzej. W ostatnich dniach trasa zdaje się wydłużać. Np. Intercity "Kaszub" jedzie z Gdańska Głównego do Warszawy Centralnej aż 5 godz. i 8 min., natomiast inne szybsze pociągi nie są w stanie "zejść" poniżej 4 godz. i 48 min.

Opóźnienia wynikają z fatalnego stanu torów pomiędzy Nasielskiem, a stolicą oraz modernizacją i zamknięciem poszczególnych torów w kilku miejscach. Na pierwszy ogień Polskie Linie Kolejowe wzięły właśnie odcinek z Nasielska do Warszawy. Zakładano wpierw zmodernizować to, co najbardziej spowalnia pociągi. Prace na odcinku mają się kończyć w czerwcu przyszłego roku, ale jeszcze w tym, jesienią, przynajmniej jeden tor ma być w tym miejscu przebudowany.

PLK, jak i przewoźnik, spółka PKP Intercity, ze względu na te właśnie plany zapowiadały już rok temu skrócenie czasu podróży do Warszawy od grudnia 2009, czyli od czasu wejścia w życie nowego rozkładu jazdy.

- Według analiz dotyczących przyszłego rozkładu jazdy czas przejazdu pociągu "Neptun" wyniesie z Warszawy Centralnej do Gdańska Głównego 4 godz. 34 min, a w kierunku przeciwnym 4 godz. 39 min - informował we wtorek rzecznik PLK Krzysztof Łańcucki. W czwartek sprostował jednak te pesymistyczne informacje. - Doszło do pomyłki. Podane czasy dotyczą podróży do Warszawy Centralnej, ale nie z Gdańska Głównego, a z Gdyni - mówił rzecznik.

Z Gdańska do Warszawy Centralnej "Kaszub" dojedzie więc w 4 godz. i 6 min., a to ponad godzinę szybciej niż aktualnie. "Neptun" będzie jeszcze szybszy pokonując tę trasę w równe 4 godz. Ciągle jednak daleko do rekordów z początku lat 90, kiedy to IC "Kaszub" pokonywał tę trasę w 3 godz. 20 min. Taki czas kolej chce osiągnąć z rozkładem, który wejdzie w życie w grudniu 2010. Natomiast w 2013 ma być już tylko 2 godz. 13 min (liczone do Warszawy Wschodniej), jeśli tylko PKP Intercity kupi pociągi z tzw. wychylnym pudłem, które będą potrafiły wykorzystać wszystkie walory modernizowanej linii.


Autor: (źródło: Michał Tusk, Gazeta Wyborcza Trójmiasto, 05.06.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.