baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „Trans-Mot” Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Z kolejowymi przewozami towarowymi jest lepiej

Kryzys zachwiał równowagą towarowych przewoźników kolejowych, ale powoli odzyskują oni równowagę. - Jesteśmy jednak ostrożni. W przyszłym roku sytuacja specjalnie się nie poprawi. - mówią przedstawiciele CTL Logistics, jednego z największych prywatnych kolejowych przewoźników w Polsce.

Krzysztof Sędzikowski, Prezes CTL Logistics, jest zdumiony tym, że towarowe przewozy kolejowe aż tak bardzo ucierpiały wskutek kryzysu. - Zawsze podążały za PKB. Teraz w Polsce mamy lekki wzrost gospodarczy, a spadki przewozów według GUS są dwucyfrowe. – powiedział.

Przewoźnicy kolejowi od stycznia do października przewieźli aż o 12,7 proc. mniej towarów niż w tym samym okresie 2008 r., ale najgorsze już chyba za nimi. PKP Cargo w listopadzie po raz pierwszy w tym roku przewiózł więcej towarów niż przed rokiem. Tymczasem na początku 2009 r. spadki przekraczały 30 proc.

Jeżeli bierzemy pod uwagę pracę przewozową, a nie tylko ciężar przewiezionych ładunków, to CTL po trzech kwartałach miał ponad 9 proc. udziałów w rynku, PKP Cargo około 65 proc. CTL w pierwszych 9 miesiącach zwiększył przewozy o prawie 20 proc. - Postawiliśmy na przewozy w branżach, które nie odczuły tak bardzo spadków, np. paliwowej. - mówi Artur Pielech, wiceprezes i dyrektor sprzedaży CTL.

Mimo to, spółka nie twierdzi jeszcze, że to już koniec kłopotów na rynku. Jak przewiduje CTL, w 2010 r. wzrostu przewozów nie będzie. Maksimum swoich możliwości wykorzystuje już teraz, a wielkich inwestycji w tabor nie planuje. Wg Sędzikowskiego, przy tak niskich cenach na rynku inwestowanie w nowe wagony czy lokomotywy może być nieopłacalne.

To, czym spółka chce się zająć intensywniej to działalność w Niemczech. Trwają też prace budowlane terminalu przeładunku węgla w Bruzgach niedaleko Kuźnicy Białostockiej. Za jego sprawą firma będzie mogła  transportować ładunki na osi wschód - zachód, nie korzystając z infrastruktury konkurencji.


Autor: (źródło: lez, wyborcza.biz, 08.12.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.