Warszawski punkt obsługi pasażerów Zarządu Transportu Miejskiego przy ul. Senatorskiej uruchomił system kolejkowy. Pasażerowie, aby dostać się do okienka kasowego nie muszą stać w kolejce, gdyż dostają specjalne numerki.
ZTM wprowadził system podobny tego, który działa np. na poczcie. W punkcie obsługi pasażera stanął automat, który po wybraniu odpowiedniej opcji drukuje bilet z numerkiem. Nadruk informuje o tym, ile osób czeka do wybranego okienka.
Na ekranie pojawią się do wyboru: „Kasy biletowe” - jeżeli chcemy zakupić bilety, uiścić opłatę dodatkową za jazdę bez ważnego biletu, załatwić formalności związane z biletem dla rodzin wielodzietnych lub zwrócić wcześniej zakupione bilety; oraz „Informacja” - jeżeli chcemy dowiedzieć się czegoś na temat usług ZTM, kupić rozkład jazdy lub złożyć skargę albo wniosek.
Wyświetlacz umieszczony jest na każdym ze stanowisk. Informuje on o numerze biletu, którego posiadacz w danym momencie powinien zgłosić się do okienka. Poza tym, emitowany jest komunikat głosowy z tą informacją. System jest jeszcze w fazie testów.
Autor: (źródło: Sebastian Luciński, mmwarszawa.pl, 06.09.2009)