baner
baner
baner
Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „UNITOR” s.c. Katarzyna Stosik & Jacek Stosik

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Zaawansowanie prac na dworcu Poznań Główny w marcu 2012

Prace na dworcu Poznań Główny idą pełną parą. Coraz wyraźniej widać ostateczny kształt budynku. Pojawia się też coraz więcej przeszkleń.

Na peronach rozpoczyna się montaż wind i schodów ruchomych, którymi pasażerowie będę mogli dostać się bezpośrednio do hali głównej nowego dworca. Budowana jest kładka dla pieszych łącząca Most Dworcowy z nowym dworcem (główne wejście na nowy dworzec). Kładka będzie gotowa do połowy kwietnia. Dobiegają końca prace związane z przeszkleniem charakterystycznej, ażurowej , stalowej konstrukcji dachu, ważącej blisko 300 ton. (ok. 1600. elementów szklanych i kompozytowych tworzy dach).

Wewnątrz budynku prowadzone są prace murarskie i posadzkarskie, na ukończeniu jest budowa kas biletowych, pomieszczeń biurowych i pod działalność komercyjną - handel i gastronomia. Jest już gotowa instalacja sanitarna i klimatyzacyjna. Trwają ostatnie przygotowania do rozprowadzenia kolejowej sieci teleinformatycznej związanej z obsługą pasażera.

Wiosną planowana jest prezentacja komunikacji wizualnej (m. innymi logo) dworca Poznań Główny i centrum handlowo-rozrywkowego Poznań City Center. Większość pomieszczeń została już skomercjalizowana, najemcy czekają na oddanie pomieszczeń, aby moli je wyposażyć i przygotować do obsługi klientów. Na samo otwarcie dworca nie wszystkie usługi komercyjne, gastronomiczne będą udostępnione.

Obiekt będzie miał wiele udogodnień dla osób niepełnosprawnych( m. innymi specjalnie przystosowana kasa biletowa z obniżonym blatem, otwarty punkt informacji kolejowej, pętla induktofoniczna, ciemniejsze pasy na posadzce prowadzące po głównych ciągach komunikacyjnych na terenie dworca).

Do końca kwietnia planowane są odbiory techniczne, w maju obiekt będzie poddany testom, to czas na poprawki, likwidowanie usterek itp. Termin uroczystego otwarcia dworca nie jest jeszcze ustalony, realnie będzie to przełom maja i czerwca. Uroczystość ma być podzielona na dwie części – oficjalną, dla przedstawicieli władz, administracji publicznej, firm, instytucji, banków i druga, dla mieszkańców i pasażerów.

15 marca (czwartek) na profilu FB http://www.facebook.com/PoznanCityCenter pojawi się najnowszy film pokazujący kolejny etap budowy dworca kolejowego.

Ciekawostki:

  • ile ton stali zużyto, jak ciężki jest dach? - ok. 300- 350 ton
  • szkło, którym pokrywana jest ażurowa część dachu - ok. 15 ton
  • ile betonu zużyto - ok. 50 tys. metrów sześciennych
  • na dach dworca wciągnięto 28 stalowych ości, ważących po 4 tony każda, długość 28 metrów
  • głębokość wykopu - minus 5 metrów
  • 1600 sztuk tafli szklanych i kompozytowych zamontowanych na ażurowej części dachu
  • ile ciężarówek ziemi wywieziono z placu budowy? - ok. 500 pełnych ciężarówek tj. 100 tysięcy taczek
  • ile osób pracuje na budowie - ok. 500 -600 osób 

14 marca rozpoczęły się również wyburzenia ok. 40 obiektów na terenie tzw., Wolnych Torów. Jest to porządkowanie terenu w centrum miasta pod planowaną budowę nowego układu komunikacyjno-drogowego związanego z budową Poznań City Center. Wyburzenia i porządkowanie terenu mają potrwać do końca kwietnia. Początek budowy nowego skrzyżowania, przystanku tramwajowego, przejścia podziemnego, dróg i ronda bezpośrednio przy centrum komunikacyjno-handlowym Poznań City Center rozpocznie się pod koniec tego roku. 

Wspaniałe wolontariuszki współpracujące z Fundacją "Koci Pazur", zgodnie z obietnicą n parę dni przed rozpoczęciem wyburzeń skutecznie odłowiły dziko żyjące tam koty. Parę siedlisk liczyło ok. 60 kotów. Większość z nich została wywieziona, znaleziono im nowe miejsca, część czeka jeszcze na przygarnięcie. Wsparcia finansowego n akację odławiania kotów i opiekę weterynaryjną sterylizację udzielił TriGranit.


Autor: (źródło: PKP S.A., 15.03.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.