baner
baner
baner
DACPOL Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Zakończenie modernizacji na odcinku Biała Podlaska – Terespol

Jak informują Polskie Linie Kolejowe, w Chotyłowie woj. Lubelskie 21 stycznia odbyła się uroczystość zakończenia modernizacji linii kolejowej na odcinku Biała Podlaska – Terespol (Lot D). Wykonane prace kosztowały 105,3 mln euro brutto.

W ramach trwających 28 miesięcy robót zrealizowano:

  • wymianę 52 km torów wraz podtorzem i odwodnieniami,
  • wymianę 50 km sieci trakcyjnej i konstrukcji wsporczych,
  • modernizację stacji Chotyłów wraz z budową przejścia pod torami,
  • przebudowę czterech przystanków osobowych w miejscowościach: Ogrodniki, Perkowice, Dobrynka i Kobylany,
  • przebudowę nawierzchni 11 przejazdów kolejowych (w tym dwa zlikwidowano),
  • przebudowę 9 mostów i 11 mniejszych obiektów inżynieryjnych (przepustów),
  • budowę  kilku kilometrów dróg kołowych równoległych z liniami kolejowymi, służących m.in. lokalnym mieszkańcom.
  •  

Ponadto unowocześniono urządzenia sterowania ruchem kolejowym, urządzenia sieci teletechnicznej, przebudowano linię potrzeb nietrakcyjnych służących m.in. oświetleniu peronów i zasilaniu urządzeń

na przejazdach kolejowych.  W ten sposób zakończono etap I modernizacji części torowej linii E-20

na odcinku Siedlce – Terespol o długości 121 km stanowiącej część II Paneuropejskiego korytarza Wschód – Zachód łączącego Berlin i Moskwę.

Efektem modernizacji jest:

  • likwidacja ponad 40 ograniczeń prędkości
  • zmniejszenie kosztów eksploatacji i utrzymania linii kolejowej,
  • poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych,
  • umożliwienie jazdy pociągom pasażerskim z prędkością 160 km/h i towarowym 120 km/h,
  • skrócenie czasu przejazdu na odcinku z Siedlec do Terespola o ok. 40 minut
  • ograniczenie hałasu i drgań,
  • zmniejszenie oddziaływania linii kolejowej na środowisko naturalne, w szczególności na migrację małych zwierząt.
  •  

Zadanie zostało zrealizowane w ramach kontraktu ISPA/FS 2001/P/P/PT/012-04 Lot D Biała Podlaska - Terespol przez konsorcjum firm:

  • Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. z siedzibą we Wrocławiu (lider),
  • Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych – 7 S.A.
  • Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie
  • Torpol sp. z o.o.
  • Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM sp. z o.o.
  • Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o.
  • Przedsiębiorstwo „AGAT” S.A.
  •  

Etap II inwestycji przewiduje m.in. modernizację stacji Siedlce, Łuków, Miedzyrzec Podlaski (w pełnym zakresie robót) oraz dalszą wymianę systemów sterowania ruchem kolejowym i urządzeń telekomunikacyjnych. Rozpoczęcie prac w ramach drugiego etapu przewidywane jest na IV kwartał 2010 r.

Całkowity koszt projektu Nr ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/012 „Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinku Siedlce – Terespol, Etap I” wynosi 263,5 mln euro. Koszty kwalifikowane wynoszą 211,2 mln euro, w tym: grant ISPA/FS 158,4 mln euro, budżet państwa 52,8 mln euro.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 21.01.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.