baner
baner
baner
ATC s.c. W.I.D. Kaczmarek

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Zakończenie modernizacji na odcinku Biała Podlaska – Terespol

Jak informują Polskie Linie Kolejowe, w Chotyłowie woj. Lubelskie 21 stycznia odbyła się uroczystość zakończenia modernizacji linii kolejowej na odcinku Biała Podlaska – Terespol (Lot D). Wykonane prace kosztowały 105,3 mln euro brutto.

W ramach trwających 28 miesięcy robót zrealizowano:

  • wymianę 52 km torów wraz podtorzem i odwodnieniami,
  • wymianę 50 km sieci trakcyjnej i konstrukcji wsporczych,
  • modernizację stacji Chotyłów wraz z budową przejścia pod torami,
  • przebudowę czterech przystanków osobowych w miejscowościach: Ogrodniki, Perkowice, Dobrynka i Kobylany,
  • przebudowę nawierzchni 11 przejazdów kolejowych (w tym dwa zlikwidowano),
  • przebudowę 9 mostów i 11 mniejszych obiektów inżynieryjnych (przepustów),
  • budowę  kilku kilometrów dróg kołowych równoległych z liniami kolejowymi, służących m.in. lokalnym mieszkańcom.
  •  

Ponadto unowocześniono urządzenia sterowania ruchem kolejowym, urządzenia sieci teletechnicznej, przebudowano linię potrzeb nietrakcyjnych służących m.in. oświetleniu peronów i zasilaniu urządzeń

na przejazdach kolejowych.  W ten sposób zakończono etap I modernizacji części torowej linii E-20

na odcinku Siedlce – Terespol o długości 121 km stanowiącej część II Paneuropejskiego korytarza Wschód – Zachód łączącego Berlin i Moskwę.

Efektem modernizacji jest:

  • likwidacja ponad 40 ograniczeń prędkości
  • zmniejszenie kosztów eksploatacji i utrzymania linii kolejowej,
  • poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych,
  • umożliwienie jazdy pociągom pasażerskim z prędkością 160 km/h i towarowym 120 km/h,
  • skrócenie czasu przejazdu na odcinku z Siedlec do Terespola o ok. 40 minut
  • ograniczenie hałasu i drgań,
  • zmniejszenie oddziaływania linii kolejowej na środowisko naturalne, w szczególności na migrację małych zwierząt.
  •  

Zadanie zostało zrealizowane w ramach kontraktu ISPA/FS 2001/P/P/PT/012-04 Lot D Biała Podlaska - Terespol przez konsorcjum firm:

  • Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych S.A. z siedzibą we Wrocławiu (lider),
  • Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych – 7 S.A.
  • Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie
  • Torpol sp. z o.o.
  • Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM sp. z o.o.
  • Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o.
  • Przedsiębiorstwo „AGAT” S.A.
  •  

Etap II inwestycji przewiduje m.in. modernizację stacji Siedlce, Łuków, Miedzyrzec Podlaski (w pełnym zakresie robót) oraz dalszą wymianę systemów sterowania ruchem kolejowym i urządzeń telekomunikacyjnych. Rozpoczęcie prac w ramach drugiego etapu przewidywane jest na IV kwartał 2010 r.

Całkowity koszt projektu Nr ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/012 „Modernizacja linii kolejowej E20 na odcinku Siedlce – Terespol, Etap I” wynosi 263,5 mln euro. Koszty kwalifikowane wynoszą 211,2 mln euro, w tym: grant ISPA/FS 158,4 mln euro, budżet państwa 52,8 mln euro.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 21.01.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.