baner
baner
baner
TORPOL S.A.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Zakończyła się akcja „Czysty Wagon”

Z końcem grudnia 2010 roku zakończyła się akcja „Czysty Wagon” zorganizowana przez Spółkę PKP Intercity. Pasażerowie nadesłali w sumie około 200 wiadomości dokumentujących stan czystości w pociągach. Najczęściej krytykowano pociągowe toalety, ale nie zabrakło również słów pochwały.

Głównym celem akcji "Czysty Wagon", było zrewidowanie czystości pociągów należących do Spółki PKP Intercity. Na podstawie informacji przesyłanych przez pasażerów powstaje raport i plan poprawy czystości pociągów.

- W imieniu PKP Intercity bardzo dziękuję wszystkim pasażerom za nadesłane informacje. Na ich podstawie, powstaje właśnie raport, który pozwoli nam wprowadzić zmiany w naszych pociągach. Pierwsze kroki, zostaną podjęte już z początkiem tego roku. M.in.: chcemy, aby pociągi na najdłuższych trasach były sprzątane także w trakcie podróży - mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity. - Po raz kolejny, sprawdził się nasz pomysł nawiązywania bezpośredniej interakcji z pasażerami. Takie metody dialogu i konsultowania zmian z podróżnymi będziemy stosować również w przyszłości - dodaje Małgorzata Sitkowska.

Największa część wiadomości nadsyłanych podczas akcji "Czysty Wagon" przez pasażerów dotyczyła toalet. Pojawiły się także uwagi dotyczące zbyt małych koszy na śmieci, czystości podłóg, okien i zewnętrznej części wagonów, a także braku pokrowców na zagłówki.

- Otrzymaliśmy wiele bardzo cennych e-maili, w których pasażerowie regularnie podróżujący naszymi pociągami ze szczegółami przedstawiają swoje uwagi. Warto podkreślić że są one bardzo konstruktywne - mówi Małgorzata Sitkowska.

Jeden z pasażerów, Pan Grzegorz pisze: Bardzo się cieszę, że zależy Wam na dobrym standardzie i komforcie, ale pomimo tego iż często w pociągach kategorii TLK jeżdżą już stare wagony, to jednak klasa medium EIC powinna błyszczeć czystością i komfortem, a jednak nie zawsze tak jest. Wiem, że dywaniki są zamiatane nie korzysta się z odkurzacza, stoliki przetarte na szybko fotele są zakurzone i widać na nich okruszki. Magazyn pokładowy oraz inne foldery informacyjne są porozrzucane, podczas gdy powinny być ułożone na półce. To co mnie bardzo drażni to fakt, że okna powinny być polerowane wewnątrz jak i podczas mycia na zewnątrz.

- W tej chwili rozpatrujemy uwagi dotyczące czystości, jednak wielu pasażerów przesyłało również swoje sugestie dotyczące innych rozwiązań poprawiających komfort jazdy. W przyszłości na pewno także weźmiemy je pod uwagę - dodaje Małgorzata Sitkowska.

Pan Robert podróżujący na trasie Łódź - Warszawa pisze: Chciałem zgłosić propozycję usprawnienia podróżowania. Jak wiadomo korytarze są wąskie, a pasażerowie w okresie zimowym są ubrani w Kurtki i płaszcze. Okrycia wierzchnie powodują dodatkowe ograniczenie przestrzeni, utrudniając przemieszczanie się i przejście konduktora. Usprawnieniem byłoby zainstalowanie wieszaków w ciągu korytarza. Wieszaki powinny być składane, najlepiej automatycznie (mechanizm sprężynowy), aby nie przeszkadzały przy przechodzeniu pasażerów.

Pasażerowie zauważyli i docenili także pozytywne zmiany, jakie PKP Intercity wprowadza w swoich pociągach. Pan Marcin zauważa: Pociąg TLK Tour de Pologne**. Piątek 19.11.2010 godz. 16:00 z Białegostoku do Warszawy. Szok! po prostu szok. Na stacji mycie okien, w pociągu mydło, papier, WODA (!) i do tego odświeżacz powietrza w wc. Czysto! Bardzo miłe zaskoczenie.
Spora część wiadomości, która dotarła na adres czystywagon@intercity.pl dotyczyła stanu czystości w pociągach innych przewoźników. W niektórych e-mailach brakowało również informacji dotyczących relacji pociągu i daty zrobienia zdjęcia.

- Mimo to nadesłane informacje są dla nas wystarczające, aby ocenić z jakimi problemami najczęściej borykają się pasażerowie i jakie środki zaradcze są niezbędne - podsumowuje Małgorzata Sitkowska.

Raport, przygotowywany na podstawie zgłoszeń pasażerów, zostanie przeanalizowany zarówno przez Biuro Przewozów PKP IC, a następnie przekazany jednostkom odpowiedzialnym za utrzymanie czystości. Pierwsze kroki po akcji "Czysty Wagon" zostaną podjęte w pierwszym kwartale 2011 roku.


Autor: (źródło: PKP S.A., 12.01.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.