baner
baner
baner
SMiOC FRENOPLAST Bułhak i Cieślawski S.A.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Zamówienie dla Bombardiera na 49 piętrowych pociągów

Zakład Bombardiera w Crespin w północnej Francji produkować będzie nawet 60 pociągów rocznie, aby do połowy 2016 r. dostarczyć 129 pociągów piętrowych zamówionych przez regiony. Producent otrzymał zamówienie na 49 dodatkowych regionalnych pociągów piętrowych w ramach opcji kontraktu „Régio2N” podpisanego z SNCF w imieniu francuskich regionów 24 lutego 2010 roku. To dodatkowe zamówienie na 49 pociągów, które zostanie sfinansowane przez regiony, opiewa na kwotę około 350 milionów euro (474 milionów USD.) Kontrakt “Régio2N” podpisany z SNCF 24 lutego 2010 r. przewiduje produkcję maksymalnie 860 pociągów. W ramach opcji sześć regionów francuskich zamówiło łącznie 129 pociągów Régio2N, które zostaną rozdzielone w następujący sposób:

  • Akwitania : 24 pociągów
  • Bretania : 17 pociągów
  • Region centralny : 14 pociągów
  • Nord-Pas de Calais : 18 pociągów
  • Prowansja-Alpy-Lazurowe Wybrzeże : 16 pociągów
  • Rodan-Alpy : 40 pociągów
  •  

Zamówienie to zwiększy tempo produkcji fabryki Bombardiera w Crespin (północna Francja) do maksymalnie 60 pociągów na rok. Pierwsze dostawy rozpoczną się zgodnie z planem w czerwcu 2013 r., a całkowita liczba 129 zamówionych dotychczas pociągów zostanie dostarczona do połowy 2016 roku. Specjalnie dla serii Régio2N Bombardier opracował nową platformę dla pociągów piętrowych. Charakteryzuje się ona następującymi cechami:

  • oparta jest na koncepcji budowy modułowej, dzięki czemu w pełni zaspokaja potrzeby Regionów w zakresie przewozów podmiejskich, regionalnych i ekspresowych;
  • wagony o poszerzonych pudłach gwarantują pasażerom niespotykaną dotychczas liczbę miejsc oraz bardzo wysoki komfort podróży;
  • wieloczłonowe zespoły trakcyjne, dzięki szerokim przejściom międzywagonowym, zapewniają pasażerom optymalną widoczność na całe wnętrze pociągu, co przyczynia się do zwiększenia poczucia bezpieczeństwa.
  •  

W pociągu zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, zapewniające jego maksymalną niezawodność, dostępność i trwałość. Zastosowanie najnowszych technologii pozwala jednocześnie odnieść korzyści ekonomiczne, jak np. zredukowane koszty utrzymania i zmniejszone zużycie energii. Oprócz zredukowanej masy, pociągi Régio2N wyposażone są w napęd BOMBARDIER MITRAC – kluczowy produkt wchodzący w skład rozwiązań BOMBARDIER ECO4 – umożliwiający osiąganie dodatkowych oszczędności energii dzięki zwiększonej wydajności silnika. Nowe regionalne pociągi piętrowe zostały zaprojektowane przez zespół Bombardiera w Crespin, położonym w regionie Nord-Pas de Calais. Tam też Bombardier zaprojektuje, zbuduje i będzie testować pociągi. Jako największy kolejowy zakład produkcyjny we Francji i partner Nord-Pas de Calais Rail Competitivity Cluster, zakład w Crespin zatrudnia 2 000 osób, w tym 500 inżynierów i pracowników kadry zarządzającej. Zakład korzysta z usług rozbudowanej sieci lokalnych dostawców i podwykonawców. Kilku dostawców zdecydowało się uruchomić swoje placówki w pobliżu fabryki Bombardiera, w parku przemysłowym Trans Avenir, zwiększając tym samym szanse lokalnej społeczności na znalezienie pracy i korzystnie wpływając na gospodarkę.


Autor: (źródło: Bombardier, 26.03.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.