baner
baner
baner
Dellner Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Zawarcie umowy na ERTMS

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i Bombardier Transportation zawarły umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu ,,Modernizacja linii kolejowej 30, etap II. Pilotażowe wdrożenie ERTMS w Polsce na odcinku Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna – w części ETCS II”.

Zawarta w dniu 13 maja umowa obejmuje dostawę, zabudowę, testy oraz uruchomienie przytorowej oraz pokładowej części systemu sterowania ruchem BOMBARDIER INTERFLO 450 ERTMS Poziom 2. Rozwiązania INTERFLO ERTMS Poziom 1 i Poziom 2 są już eksploatowane lub instalowane w Europie i Azji w ponad 2500 pojazdach, na 11 000 km torów i w 17 państwach. Zakres prac obejmujący odcinek 84,4 km od stacji Legnica do granicy Państwa (Bielawa Dolna) przewiduje zaprojektowanie i zainstalowanie urządzeń systemu ERTMS/ETCS poziom 2, którego elementami będą m.in.: urządzenia RBC (komputer sterujący systemem), eurobalisy (punktowe urządzenia przekazujące informacje z toru do urządzeń kabinowych pojazdu) oraz kodery LEU (urządzenia przetwarzające sygnały z urządzeń przytorowych na odpowiednie sygnały eurobalis). Uzupełnieniem systemów zainstalowanych w infrastrukturze są odpowiednie urządzenia pokładowe w lokomotywach wspomagające i kontrolujące pracę maszynisty. Najważniejsze korzyści wynikające z instalacji systemu oprócz interoperacyjności to umożliwienie zwiększenia prędkości jazdy pojazdów powyżej 160 km/h oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa.

Firma Bombardier, uznawana za pioniera w zakresie rozwoju oraz wdrażania systemu ERTMS na świecie, wprowadza teraz na polski rynek kolejowy swoją technologię sterowania ruchem systemu ERTMS Poziom 2. Ten nowy system sterowania ruchem zostanie zainstalowany na odcinku Legnica-Węgliniec-Bielawa Dolna linii magistralnej E30 w ramach programu modernizacji Paneuropejskich Korytarzy Transportowych i zapewni interoperacyjność linii kolejowych w Polsce. System ERTMS Poziom 2, który będzie opracowany i dostarczony przez zakłady Dywizji Rail Control Solutions Bombardier Transportation ze Szwecji i Polski, ma być przekazany do eksploatacji w kwietniu 2012 roku.

Zbigniew Szafrański, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.: „Ten kontrakt to nie tylko nowy rozdział w historii kolei w Polsce, to również realizacja Narodowego Programu Wdrażania ERTMS przyjętego przez Rząd RP”.

Anders Lindberg, Prezes Dywizji Rail Control Solutions Bombardier Transportation, powiedział: „Jako prekursorzy technologii ERTMS jesteśmy niezwykle zadowoleni ze zdobycia tak ważnego zamówienia, które umacnia wiodącą pozycję firmy Bombardier w dziedzinie ERTMS na rynku oraz umożliwi wdrożenie w Polsce technologii ETCS Poziom 2, przyczyniając się tym samym do rozszerzenia sieci kolejowej w Europie”.

Janusz Kućmin, Generalny Przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę, dodał: „Już od wielu lat cztery zakłady Bombardier Transportation w Polsce czynnie uczestniczą w procesie rozwoju i modernizacji transportu szynowego w Polsce. Przez cały ten czas Bombardier zdobył bogate doświadczenie i bardzo dobrze poznał potrzeby i specyfikę polskiego rynku kolejowego.”

Sławomir Nalewajka, Prezes Bombardier Transportation (ZWUS) Polska Sp. z o.o w Katowicach i Bombardier Transportation (Rail Engineering) Sp. z o.o. w Warszawie, powiedział: „Ten projekt ma również szczególne znaczenie dla wszystkich stron zaangażowanych w jego realizację: zarządcy infrastruktury, firm branży kolejowej, instytucji certyfikujących oraz centrów badawczych. Stwarza on polskim inżynierom i specjalistom możliwość współdziałania i zdobywania doświadczenia oraz budowania zaufania do tej nowej, najnowocześniejszej technologii. Znacząca część tego projektu będzie realizowana przy udziale pracowników polskich zakładów Bombardier Transportation, zlokalizowanych w Katowicach i Warszawie, oraz ich lokalnych podwykonawców”.

Wartość kontraktu wynosi 53 mln zł netto i jest współfinansowana z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


Autor: (źródło: PKP S.A., 18.05.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.