baner
baner
baner
AUDIT RAIL sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Zawarto dwie umowy w ramach RPO Województwa Łódzkiego

19 stycznia 2012 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dwie umowy: na działania informacyjne i promujące oraz na nadzór inwestorski w ramach projektu budowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Umowa na działania informacyjne i promujące podpisana została z firmą FORMIND s.c. W. Domanik, M. Leśnik, na kwotę 51 860,00 PLN netto (63 787,80 PLN brutto).

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na prowadzeniu działań informacyjnych i promujących dla projektu. Zakres zadań obejmuje współpracę z mediami, przygotowanie i publikację artykułów w prasie, organizację konferencji prasowych oraz seminarium na zakończenie projektu. Ponadto przygotowanie, aktualizacja i wydruk materiałów promocyjnych, opracowanie i realizacja radiowego spotu reklamowego/informacyjnego, a także wykonanie i umieszczenie tablic informacyjnych i pamiątkowych.

Nadzór inwestorski sprawować będzie natomiast firma Biuro Realizacji Inwestycji KOLTECH INVESTOR Sp. z o.o. Realizacja umowy będzie wykonana za kwotę 775 000,00 PLN netto (953 250,00 PLN brutto).

Przedmiotem zamówienia prowadzenie nadzoru procesu budowlanego. Do zadań inżyniera należeć będzie nadzór nad opracowaniem, weryfikacją, uzgadnianiem i zatwierdzaniem dokumentacji projektowej oraz zarządzanie rzeczowo-finansowe, w szczególności kompleksowa obsługa umów na roboty w zakresie ich rozliczania, monitoringu i sprawozdawczości rzeczowo-finansowej. Ponadto zarządzanie techniczne, w tym pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego i zapewnienie obsługi prawnej nadzorowanego projektu.

Głównym celem projektu „Budowa, przebudowa przystanków kolejowych na trasach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – poprawa dostępności komunikacyjnej poprzez utworzenie intermodalnych przystanków z Łódzką Koleją Aglomeracyjną – etap I" jest połączenie Łodzi z miastami i gminami leżącymi w obszarze Aglomeracji Łódzkiej za sprawą skoordynowanej sieci transportowej w zakresie przewozu osób, a także integracja zbiorowego transportu publicznego tych miast z transportem kolejowym. Projekt wpłynie na wzrost znaczenia transportu i komunikacji kolejowej w aglomeracji łódzkiej. W ramach zadania przebudowanych będzie 9 istniejących stacji i przystanków osobowych oraz wybudowanych 8 nowych przystanków, a na 9 przejazdach zabudowane zostaną urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.

Przebudowane zostaną przystanki:

na linii Bednary – Łódź Kaliska:

  • Smardzew,
  • Glinnik,
  • Swędów,
  • Stryków
  • Głowno 


na linii Łódź Widzew – Kutno:

  • Zgierz Północ,
  • Zgierz Kontrewers (dawne. Jedlicze Łódzkie)
  • Grotniki
  • Chociszew 


Wybudowane zostaną nowe przystanki: 

na linii Bednary – Łódź Kaliska:

  • Radogoszcz Zachód,
  • Glinnik Wieś,
  • Bratoszewice (relokalizacja istniejącego przystanku),
  • Domaniewice Centrum, 


na linii Widzew - Kutno:

  • Zgierz Jaracza,
  • Ozorków Nowe Miasto 


na linii kolejowej Łódź Kaliska – Dębica, odcinek Łódź Kaliska – Łódź Chojny:

  • Pabianicka, 


na linii Łódź Chojny – Łódź Widzew

  • Dąbrowa 


W październiku 2010 roku została podpisana umowa partnerska, na mocy której Beneficjentem (Liderem) projektu są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., partnerami natomiast: PKP S.A., Miasto Łódź – Zarząd Dróg i Transportu oraz Gmina Zgierz.

Na realizację całego zadania inwestycyjnego przeznaczona jest kwota 42 262 860 PLN netto (51 983 318 PLN brutto), w tym dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego wynosi 35 992 458 PLN, co stanowi 85% nakładów.

15 września 2011 roku podpisano umowę z wyłonionym, w ramach przetargu nieograniczonego, wykonawcą prac projektowo-budowlanych tj. z konsorcjum firm, których liderem jest Appia Tomasz Kazalski. Planowany termin zakończenia prac budowlanych to wrzesień 2013 roku.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 30.01.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.