baner
baner
baner
CargoMaster Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Zawarto dwie umowy w ramach RPO Województwa Łódzkiego

19 stycznia 2012 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały dwie umowy: na działania informacyjne i promujące oraz na nadzór inwestorski w ramach projektu budowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Umowa na działania informacyjne i promujące podpisana została z firmą FORMIND s.c. W. Domanik, M. Leśnik, na kwotę 51 860,00 PLN netto (63 787,80 PLN brutto).

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na prowadzeniu działań informacyjnych i promujących dla projektu. Zakres zadań obejmuje współpracę z mediami, przygotowanie i publikację artykułów w prasie, organizację konferencji prasowych oraz seminarium na zakończenie projektu. Ponadto przygotowanie, aktualizacja i wydruk materiałów promocyjnych, opracowanie i realizacja radiowego spotu reklamowego/informacyjnego, a także wykonanie i umieszczenie tablic informacyjnych i pamiątkowych.

Nadzór inwestorski sprawować będzie natomiast firma Biuro Realizacji Inwestycji KOLTECH INVESTOR Sp. z o.o. Realizacja umowy będzie wykonana za kwotę 775 000,00 PLN netto (953 250,00 PLN brutto).

Przedmiotem zamówienia prowadzenie nadzoru procesu budowlanego. Do zadań inżyniera należeć będzie nadzór nad opracowaniem, weryfikacją, uzgadnianiem i zatwierdzaniem dokumentacji projektowej oraz zarządzanie rzeczowo-finansowe, w szczególności kompleksowa obsługa umów na roboty w zakresie ich rozliczania, monitoringu i sprawozdawczości rzeczowo-finansowej. Ponadto zarządzanie techniczne, w tym pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego i zapewnienie obsługi prawnej nadzorowanego projektu.

Głównym celem projektu „Budowa, przebudowa przystanków kolejowych na trasach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – poprawa dostępności komunikacyjnej poprzez utworzenie intermodalnych przystanków z Łódzką Koleją Aglomeracyjną – etap I" jest połączenie Łodzi z miastami i gminami leżącymi w obszarze Aglomeracji Łódzkiej za sprawą skoordynowanej sieci transportowej w zakresie przewozu osób, a także integracja zbiorowego transportu publicznego tych miast z transportem kolejowym. Projekt wpłynie na wzrost znaczenia transportu i komunikacji kolejowej w aglomeracji łódzkiej. W ramach zadania przebudowanych będzie 9 istniejących stacji i przystanków osobowych oraz wybudowanych 8 nowych przystanków, a na 9 przejazdach zabudowane zostaną urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej.

Przebudowane zostaną przystanki:

na linii Bednary – Łódź Kaliska:

  • Smardzew,
  • Glinnik,
  • Swędów,
  • Stryków
  • Głowno 


na linii Łódź Widzew – Kutno:

  • Zgierz Północ,
  • Zgierz Kontrewers (dawne. Jedlicze Łódzkie)
  • Grotniki
  • Chociszew 


Wybudowane zostaną nowe przystanki: 

na linii Bednary – Łódź Kaliska:

  • Radogoszcz Zachód,
  • Glinnik Wieś,
  • Bratoszewice (relokalizacja istniejącego przystanku),
  • Domaniewice Centrum, 


na linii Widzew - Kutno:

  • Zgierz Jaracza,
  • Ozorków Nowe Miasto 


na linii kolejowej Łódź Kaliska – Dębica, odcinek Łódź Kaliska – Łódź Chojny:

  • Pabianicka, 


na linii Łódź Chojny – Łódź Widzew

  • Dąbrowa 


W październiku 2010 roku została podpisana umowa partnerska, na mocy której Beneficjentem (Liderem) projektu są PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., partnerami natomiast: PKP S.A., Miasto Łódź – Zarząd Dróg i Transportu oraz Gmina Zgierz.

Na realizację całego zadania inwestycyjnego przeznaczona jest kwota 42 262 860 PLN netto (51 983 318 PLN brutto), w tym dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego wynosi 35 992 458 PLN, co stanowi 85% nakładów.

15 września 2011 roku podpisano umowę z wyłonionym, w ramach przetargu nieograniczonego, wykonawcą prac projektowo-budowlanych tj. z konsorcjum firm, których liderem jest Appia Tomasz Kazalski. Planowany termin zakończenia prac budowlanych to wrzesień 2013 roku.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 30.01.2012)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.