baner
baner
baner
Bosch Rexroth Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Zbliża się modernizacja dworca Wrocław Główny

Prace na Dworcu Tymczasowym mają zakończyć się w ciągu dwóch tygodni. Przyjmie on pierwszych podróżnych 9 kwietnia, co zbiegnie się z rozpoczęciem przebudowy dworca Wrocław Główny.

Niesprzyjające warunki atmosferyczne spowodowały wydłużenie prac na Dworcu Tymczasowym. W związku z tym planowany termin zakończenia prac budowlanych przesunie się około dwóch tygodni (w stosunku do daty planowanego zakończenia robót budowlanych, czyli 15 marca). Ze względu na zwiększony ruch pasażerski przed świętami obsługa pasażerów przed i w trakcie Świąt Wielkanocnych będzie odbywać się na dworcu Wrocław Główny. Natomiast od 9 kwietnia na oddanym do użytku Dworcu Tymczasowym.

Do obsługi podróżnych oddanych zostanie 18 kas biletowych (11 – PKP Intercity, 7 - Przewozy Regionalne), a także punkt informacji. Oprócz tego na parterze dawnego budynku ekspedycji towarowej będą zlokalizowane skrytki bagażowe, pragatron, infokioski z dostępem do Internetu, automaty do kawy, poczekalnia dla podróżnych, toalety, a także bankomaty. Bezpieczeństwo pasażerów zapewnią policjanci z posterunku policji i sokiści. Obiekt będzie monitorowany. Nie mniej istotnym elementem jest zapewnienie miejsc postojowych dla zmotoryzowanych. Zostaną one zlokalizowane w pobliżu budynku dyrekcji PKP. Do Dworca Tymczasowego będą prowadziły trzy ogólnodostępne wejścia, dwa od strony ulicy Suchej, jedno od strony rampy, na której zostanie zlokalizowana galeria kontenerowa.

 Galeria to trzydzieści siedem punktów handlowo-usługowych. Mają one zapewnić podróżnym możliwość zaopatrzenia się w posiłki, napoje czy prasę. Oprócz tego na rampie znajdzie się pięć kontenerów z toaletami. Przeprowadzka do galerii kontenerowej nastąpi w pierwszych tygodniach kwietnia. Do tego czasu handlowcy, którzy zadeklarowali chęć przeniesienia się do galerii kontenerowej będą mogli prowadzić swoje punkty handlowe na dworcu Wrocław Główny.

Od dnia 15.03.2010 rozpoczęły się prace związane z przekazaniem terenu pod zaplecze budowy dla wykonawcy, którym jest konsorcjum Budimex S.A. Przekazanie placu budowy z uwagi na duży zakres będzie trwało około trzech tygodni. Wtedy rozpocznie się również rozbiórka obiektów kolidujących z budową. Będzie to między innymi budynek PKP Cargo. Planowany czas realizacji to około 6 tygodni dla obiektów naziemnych. W późniejszym okresie nastąpi rozbiórka bunkra podziemnego (czas trwania około 3 miesiące). Równolegle do tych prac będą zabezpieczane te elementy głównego budynku dworca, które mają wartość konserwatorską - te prace będą realizowane przez cały czas prowadzenia budowy zależnie od potrzeb na dany moment. Kolejnym etapem robót budowlanych będzie wzmocnienie starych i wykonanie nowych elementów konstrukcji nośnej dworca i peronów (wzmocnienie fundamentów). Planowany czas wykonania tego zadania to około 16 miesięcy (8 miesięcy wzmocnienie fundamentów plus osiem miesięcy na nowe konstrukcje). Z niewielkim opóźnieniem w stosunku do nowych konstrukcji wykonywana będzie renowacja elewacji budynku dworca. Czas jej realizacji to około 6 miesięcy.

Po wykonaniu nowych elementów konstrukcji wykonawca przystąpi do wymiany instalacji, budowy szybów windowych i klatek schodowych w budynku głównym (6 miesięcy) oraz remontu hali peronowej, peronów i przejść podziemnych. Hala peronowa zyska nowe przeszklenie. W tym samym czasie zostaną wykonane nowe elementy konstrukcji nośnej w budynku dworca (czas realizacji około 20 miesięcy).

 W ramach inwestycji pod placem przeddworcowym powstanie podziemny garaż dla 217 samochodów (12 miesięcy). Do zadań wykonawcy należy także zagospodarowanie terenu wokół dworca (2 miesiące).

Prace montażowo-budowlane potrwają 114 tygodni. Dworzec Wrocław Główny zostanie udostępniony podróżnym przed Euro 2012.

Wartość wykonania robót budowlano-montażowych zgodnie z zawartą umową wynosi 324 mln 137 tys. 529 zł. brutto (265,7 mln zł netto) Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


Autor: (źródło: PKP S.A., 17.03.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.