baner
baner
baner
Vossloh Cogifer Polska sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Zdolności przeładunkowe w Małaszewiczach wzrosły

Z uwagi na wzrost zainteresowania klientów rynkiem TSL (transportowo-spedycyjno-logistycznym) w Polsce i Europie PKP CARGO S.A. realizuje proces przekształcania się w operatora logistycznego.

Częścią strategii na tym polu jest wprowadzanie planu tworzenia nowoczesnej infrastruktury logistycznej na sieci linii kolejowych w Polsce.

- Realizacja tego kosztownego programu zbiegła się w czasie z bardzo niekorzystnymi uwarunkowaniami gospodarczymi oraz poważną restrukturyzacją Spółki. Spadek przychodów oraz konieczność poniesienia znacznych kosztów restrukturyzacji spowodowały rozłożenie w czasie inwestycji w nową infrastrukturę punktową. Mimo tej trudnej sytuacji w tym roku PKP CARGO zakończyło jeden ze strategicznych projektów, finansowany ze środków Sektorowego Programu Operacyjnego Transport, w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, tj. I etap modernizacji i rozbudowy terminala intermodalnego w Małaszewiczach. – czytamy w komunikacie PKP Cargo.

Poprzez wprowadzenie w życie dwóch faz tego projektu uzyskano nowoczesny terminal intermodalny dysponujący placami składowymi i manipulacyjnymi wraz drogami o powierzchni 21 248 mkw. oraz sześcioma torami przeładunkowymi o łącznej długości 3240 m. Aktualnie możliwości przeładunkowe wynoszą ok. 240 tys. TEU rocznie, a place umożliwiają jednoczesne składowanie ok. 1350 TEU. Terminal wyposażono w specjalistyczne stanowiska do składowania materiałów niebezpiecznych oraz kontenerów izotermicznych. Ma on docelowo posiadać powierzchnię 87 500 mkw. z placami składowymi o powierzchni 37 048 mkw. mogącymi pomieścić 2640 TEU.

Przewoźnik bierze pod uwagę realizację kolejnego etapu inwestycji w Małaszewiczach ze środków UE w ramach POiŚ 2007-2013. Poza tym trwają prace nad przygotowaniem dokumentacji niezbędnej dla złożenia aplikacji o pieniądze z tego programu dla lokalizacji, w których stan zaawansowania projektów jest największy tj.:

  • Gliwice/Zabrze;
  • Ostaszewo Toruńskie;
  • Poznań.
  •  

- Dwa pierwsze z tych projektów posiadają zrealizowaną dokumentację projektową oraz otrzymały pozwolenie na budowę, natomiast w trzecim przypadku zaawansowanie projektu jest w fazie zatwierdzania projektu budowlanego przez spółki zależne. Spółka przewiduje do 2016 zrealizować pełną sieć terminali intermodalnych, z których większość ma stać się w przyszłości jednym z elementów tworzonych przez PKP CARGO centrów logistycznych. – czytamy dalej.


Autor: (źródło: PKP Cargo, 16.10.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.