baner
baner
baner
Gliwicka Fabryka Wagonów – Holding S.A.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Zdolności przeładunkowe w Małaszewiczach wzrosły

Z uwagi na wzrost zainteresowania klientów rynkiem TSL (transportowo-spedycyjno-logistycznym) w Polsce i Europie PKP CARGO S.A. realizuje proces przekształcania się w operatora logistycznego.

Częścią strategii na tym polu jest wprowadzanie planu tworzenia nowoczesnej infrastruktury logistycznej na sieci linii kolejowych w Polsce.

- Realizacja tego kosztownego programu zbiegła się w czasie z bardzo niekorzystnymi uwarunkowaniami gospodarczymi oraz poważną restrukturyzacją Spółki. Spadek przychodów oraz konieczność poniesienia znacznych kosztów restrukturyzacji spowodowały rozłożenie w czasie inwestycji w nową infrastrukturę punktową. Mimo tej trudnej sytuacji w tym roku PKP CARGO zakończyło jeden ze strategicznych projektów, finansowany ze środków Sektorowego Programu Operacyjnego Transport, w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, tj. I etap modernizacji i rozbudowy terminala intermodalnego w Małaszewiczach. – czytamy w komunikacie PKP Cargo.

Poprzez wprowadzenie w życie dwóch faz tego projektu uzyskano nowoczesny terminal intermodalny dysponujący placami składowymi i manipulacyjnymi wraz drogami o powierzchni 21 248 mkw. oraz sześcioma torami przeładunkowymi o łącznej długości 3240 m. Aktualnie możliwości przeładunkowe wynoszą ok. 240 tys. TEU rocznie, a place umożliwiają jednoczesne składowanie ok. 1350 TEU. Terminal wyposażono w specjalistyczne stanowiska do składowania materiałów niebezpiecznych oraz kontenerów izotermicznych. Ma on docelowo posiadać powierzchnię 87 500 mkw. z placami składowymi o powierzchni 37 048 mkw. mogącymi pomieścić 2640 TEU.

Przewoźnik bierze pod uwagę realizację kolejnego etapu inwestycji w Małaszewiczach ze środków UE w ramach POiŚ 2007-2013. Poza tym trwają prace nad przygotowaniem dokumentacji niezbędnej dla złożenia aplikacji o pieniądze z tego programu dla lokalizacji, w których stan zaawansowania projektów jest największy tj.:

  • Gliwice/Zabrze;
  • Ostaszewo Toruńskie;
  • Poznań.
  •  

- Dwa pierwsze z tych projektów posiadają zrealizowaną dokumentację projektową oraz otrzymały pozwolenie na budowę, natomiast w trzecim przypadku zaawansowanie projektu jest w fazie zatwierdzania projektu budowlanego przez spółki zależne. Spółka przewiduje do 2016 zrealizować pełną sieć terminali intermodalnych, z których większość ma stać się w przyszłości jednym z elementów tworzonych przez PKP CARGO centrów logistycznych. – czytamy dalej.


Autor: (źródło: PKP Cargo, 16.10.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.