baner
baner
baner
PKP Energetyka S.A. Centrala

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Żeby samochody nie przeszkadzały tramwajom

Spośród dwustu kilometrów torów, po których mkną wrocławskie tramwaje, piąta część nie jest wydzielona – szyny tkwią w bruku, po którym jeżdżą również samochody. Powoduje to trudności z trzymaniem się rozkładu jazdy, toteż tę koegzystencję transportu szynowego z ruchem kołowym próbuje się maksymalnie ograniczać.

Po odliczeniu torów biegnących deptakami, awaryjnych, zjazdów i wyjazdów z zajezdni, sumaryczna długość kłopotliwych, niewydzielonych torowisk zmniejsza się do 28 kilometrów. Wydział Inżynierii Miejskiej UM Wrocławia ma plan rozwiązania tego problemu. Niewydzielone torowiska znikną niemal zupełnie, ale ich eliminacja nasili się głównie po roku 2011, gdy będzie już można ocenić wpływ Autostradowej Obwodnicy Wrocławia na natężenie ruchu na poszczególnych arteriach. Niektóre ulice, na przykład Krupnicza, zostaną całkowicie zamknięte dla ruchu kołowego, na innych wydzielenie torowiska nastąpi kosztem miejsc parkingowych lub przepustowości. Dla 5800 metrów torowisk (niecałe 2,5 % sieci) nie ma na razie rozwiązania – tramwaje muszą jeździć wśród samochodów między innymi na Poniatowskiego, na Słowiańskiej, na Osobowickiej, na Teatralnej oraz na moście Sikorskiego, Trzebnickim, Zwierzynieckim.


Autor: (źródło: Urząd Miejski we Wrocławiu, 29.07.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.