Jak informuje Arriva Polska, spółka odebrała dziś spalinowy zespół trakcyjny typu GTW, popularnie zwany SPURT. To pierwszy skład Stadlera wyprodukowany w siedleckiej fabryce. Zespół z Siedlec wyprodukował dotychczas pociągi typu Flirt dla województw mazowieckiego i śląskiego. Jesteśmy dumni z produkcji pociągów GTW dla Arrivy i dodania nowego pociągu do palety produktów Stadler Polska - powiedział Christian Spichiger, Prezes Stadler Polska.
Pojazd ten będzie wykorzystywany przez Arrive na rynku holenderskim. Anne Hettinga, Prezes Arriva Holandia stwierdził: „Obecnie w Arriva Holandia korzystamy z 50 pociagów tego typu (43 spalinowe i 7 elektrycznych), które cieszą się dużą popularnością wśród pasażerów. Nasze ostatnie zamówienie, które dziś zaczynamy odbierać opiewa na 8 pociągów, które wspomogą 43 obecnie używane zespoły spalinowe w regionie Groningen i Friesland, w północnej Holandii. Kontrakt ten obsługujemy już od 2005 roku i w przeciągu tego czasu znacząco zwiększyliśmy potoki podróżnych, a wiec po wprowadzeniu nowych pojazdów zwiększymy częstotliwość połączeń jak również otworzymy nowa linie w tym regionie. Kontrakt ten mamy podpisany do 2020 roku, a wiec wierzymy, że również finansowo ta inwestycja będzie dla nas opłacalna.”
Z tej okazji, wielu krajowych i lokalnych decydentów wraz z branżowymi ekspertami wzięło udział w prezentacji nowego pociągu. Arriva Polska, biorąca udział w pierwszym prywatnym przedsięwzięciu kolei pasażerskiej w Polsce, ogłosiła swoja gotowość do następnych inwestycji na polskim rynku kolejowym, szczególnie kiedy zostaną ku temu stworzone odpowiednie warunki. Przy okazji uroczystości, Damian Grabowski, Członek Zarządu Arriva Polska, w swojej wypowiedzi stwierdził: „Wskazane byłoby spełnienie dwóch podstawowych warunków, aby duża liczba takich nowoczesnych pociągów jeździła po Polsce. Po pierwsze, jak ma to miejsce w innych krajach europejskich, dobrze by było gdyby przetargi na usługi kolejowe były ogłaszane na dłuższe okresy, najlepiej na 10-15 lat. Po drugie, aby były ogłaszane i rozstrzygane z dużo większym wyprzedzeniem w stosunku do zaplanowanej daty rozpoczęcia świadczenia usług, idealnie z 14-24 miesięcznym wyprzedzeniem. W przypadku spełnienia tych warunków mielibyśmy gwarancje, że wysokiej jakości pociągi będą wyprodukowane na czas i przynajmniej połowa ich użytecznego życia zostanie wykorzystana do świadczenia usług. Dałoby to realna możliwość zwrotu poniesionych inwestycji”.
Autor: (źródło: Arriva Polska Sp. z o.o., 02.09.2009)