baner
baner
baner
SOLARIS Bus & Coach S.A.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Zespół trakcyjny dla Arrivy

Jak informuje Arriva Polska, spółka odebrała dziś spalinowy zespół trakcyjny typu GTW, popularnie zwany SPURT. To pierwszy skład Stadlera wyprodukowany w siedleckiej fabryce. Zespół z Siedlec wyprodukował dotychczas pociągi typu Flirt dla województw mazowieckiego i śląskiego. Jesteśmy dumni z produkcji pociągów GTW dla Arrivy i dodania nowego pociągu do palety produktów Stadler Polska - powiedział Christian Spichiger, Prezes Stadler Polska.

Pojazd ten będzie wykorzystywany przez Arrive na rynku holenderskim. Anne Hettinga, Prezes Arriva Holandia stwierdził: „Obecnie w Arriva Holandia korzystamy z 50 pociagów tego typu (43 spalinowe i 7 elektrycznych), które cieszą się dużą popularnością wśród pasażerów. Nasze ostatnie zamówienie, które dziś zaczynamy odbierać opiewa na 8 pociągów, które wspomogą 43 obecnie używane zespoły spalinowe w regionie Groningen i Friesland, w północnej Holandii. Kontrakt ten obsługujemy już od 2005 roku i w przeciągu tego czasu znacząco zwiększyliśmy potoki podróżnych, a wiec po wprowadzeniu nowych pojazdów zwiększymy częstotliwość połączeń jak również otworzymy nowa linie w tym regionie. Kontrakt ten mamy podpisany do 2020 roku, a wiec wierzymy, że również finansowo ta inwestycja będzie dla nas opłacalna.”

Z tej okazji, wielu krajowych i lokalnych decydentów wraz z branżowymi ekspertami wzięło udział w prezentacji nowego pociągu. Arriva Polska, biorąca udział w pierwszym prywatnym przedsięwzięciu kolei pasażerskiej w Polsce, ogłosiła swoja gotowość do następnych inwestycji na polskim rynku kolejowym, szczególnie kiedy zostaną ku temu stworzone odpowiednie warunki. Przy okazji uroczystości, Damian Grabowski, Członek Zarządu Arriva Polska, w swojej wypowiedzi stwierdził: „Wskazane byłoby spełnienie dwóch podstawowych warunków, aby duża liczba takich nowoczesnych pociągów jeździła po Polsce. Po pierwsze, jak ma to miejsce w innych krajach europejskich, dobrze by było gdyby przetargi na usługi kolejowe były ogłaszane na dłuższe okresy, najlepiej na 10-15 lat. Po drugie, aby były ogłaszane i rozstrzygane z dużo większym wyprzedzeniem w stosunku do zaplanowanej daty rozpoczęcia świadczenia usług, idealnie z 14-24 miesięcznym wyprzedzeniem. W przypadku spełnienia tych warunków mielibyśmy gwarancje, że wysokiej jakości pociągi będą wyprodukowane na czas i przynajmniej połowa ich użytecznego życia zostanie wykorzystana do świadczenia usług. Dałoby to realna możliwość zwrotu poniesionych inwestycji”.


Autor: (źródło: Arriva Polska Sp. z o.o., 02.09.2009)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.