baner
baner
baner
METALPOL WĘGIERSKA GÓRKA Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Czystość na kolei w Polsce

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Zima nie wstrzymała modernizacji stacji w Brzegu

Na stacji Brzeg i w nowym budynku nastawni trwają prace związane z zabudową i uruchomieniem nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz systemu komputerowego Ebilock 950, który zastąpi urządzenia mechaniczne.

Ostatni etap robót w 2009 r. związany był z częścią środkową stacji (na odcinku od ul. Starobrzeskiej do ul. Małujowickiej ). W tej fazie wykonano 6 torów wraz z siecią trakcyjną. M.in. w obrębie peronu 2 zerwano stare i ułożono nowe tory. Codziennie działał ciężki sprzęt. Przebudowany peron nr 2 posiada już nowe ścianki i nawierzchnie oraz odnowioną i zakonserwowaną wiatę. Wykonawca zakończył kolejna fazę prac w przejściu podziemnym przeznaczonym dla obsługi podróżnych.

Wykonano już część remontu wiaduktów kolejowych nad ulicami Starobrzeską , 1-go Maja i Chocimską, Przebudowano także południowa część podpór i konstrukcji nośnych wiaduktów nad ul. Kilińskiego i ul. Małujowicką. Od grudnia prowadzony jest po nich ruch pociągów.

Przy obecnych zmianach pogody ważna okazała się naprawa kolektora odwadniającego stację. Wykonano również odwodnienie ulic pod wiaduktami: Starobrzeską ,1-go Maja i Chocimską i przebudowano kolektor w ciągu ul. Sportowej. Kontynuowane są prace na docinku do rzeki Kościelna.

Kontrakt na stację Brzeg wraz z przyległymi odcinkami linii jest ostatnim etapem modernizacji linii E 30 na odcinku Opole - Wrocław. Przebudowa obejmuje wymianę torów i rozjazdów, odwodnienie, sieć trakcyjną, urządzenia łączności, elektroenergetyki.

Perony po przebudowie zostaną wyposażone w nowe siedzenia, urządzenia informacji głosowej i wizualnej oraz nowe oświetlenie. W odnowionym tunelu umieszczone będą windy przyporęczowe dla osób niepełnosprawnych.

  • Zakończenie prac grudzień 2010 r.
  • Wartość umowy wynosi 153 978 840,33 zł netto.
  • Wykonawca: Konsorcjum – Brzeg , które tworzą –FEROCO S.A. (Lider) i TORPOL Sp. z o.o. (Partner).
  •  

Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 25.01.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.