baner
baner
baner
ZAKŁAD USŁUG TABOROWYCH „REMTRAK” Spółka z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Zima nie wstrzymała modernizacji stacji w Brzegu

Na stacji Brzeg i w nowym budynku nastawni trwają prace związane z zabudową i uruchomieniem nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz systemu komputerowego Ebilock 950, który zastąpi urządzenia mechaniczne.

Ostatni etap robót w 2009 r. związany był z częścią środkową stacji (na odcinku od ul. Starobrzeskiej do ul. Małujowickiej ). W tej fazie wykonano 6 torów wraz z siecią trakcyjną. M.in. w obrębie peronu 2 zerwano stare i ułożono nowe tory. Codziennie działał ciężki sprzęt. Przebudowany peron nr 2 posiada już nowe ścianki i nawierzchnie oraz odnowioną i zakonserwowaną wiatę. Wykonawca zakończył kolejna fazę prac w przejściu podziemnym przeznaczonym dla obsługi podróżnych.

Wykonano już część remontu wiaduktów kolejowych nad ulicami Starobrzeską , 1-go Maja i Chocimską, Przebudowano także południowa część podpór i konstrukcji nośnych wiaduktów nad ul. Kilińskiego i ul. Małujowicką. Od grudnia prowadzony jest po nich ruch pociągów.

Przy obecnych zmianach pogody ważna okazała się naprawa kolektora odwadniającego stację. Wykonano również odwodnienie ulic pod wiaduktami: Starobrzeską ,1-go Maja i Chocimską i przebudowano kolektor w ciągu ul. Sportowej. Kontynuowane są prace na docinku do rzeki Kościelna.

Kontrakt na stację Brzeg wraz z przyległymi odcinkami linii jest ostatnim etapem modernizacji linii E 30 na odcinku Opole - Wrocław. Przebudowa obejmuje wymianę torów i rozjazdów, odwodnienie, sieć trakcyjną, urządzenia łączności, elektroenergetyki.

Perony po przebudowie zostaną wyposażone w nowe siedzenia, urządzenia informacji głosowej i wizualnej oraz nowe oświetlenie. W odnowionym tunelu umieszczone będą windy przyporęczowe dla osób niepełnosprawnych.

  • Zakończenie prac grudzień 2010 r.
  • Wartość umowy wynosi 153 978 840,33 zł netto.
  • Wykonawca: Konsorcjum – Brzeg , które tworzą –FEROCO S.A. (Lider) i TORPOL Sp. z o.o. (Partner).
  •  

Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 25.01.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.