baner
baner
baner
AUDIT RAIL sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Akademia Małego Kolejarza

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Zima ZTM nie zaskoczy(ła)

Służby nadzoru ZTM na bieżąco monitorują sytuację związaną z atakiem zimy w stolicy. Przewoźnicy warszawskiej komunikacji miejskiej mają obowiązek włączać ogrzewanie w pojazdach.  Przystanki muszą być uprzątnięte w ciągu 4 godzin po opadach śniegu. 

Zasady dotyczące ogrzewania w pojazdach, zostały precyzyjnie określone w umowach, jakie ZTM zawarł z poszczególnymi przewoźnikami.

Autobusy

Prywatni przewoźnicy – PKS Grodzisk Mazowiecki oraz Mobilis -  od listopada do końca marca  - muszą utrzymywać w pojazdach temperaturę w przedziale 5-15 st. C. W autobusach PKS-u (Scania) ogrzewanie włącza się automatycznie. W części pojazdów Mobilisu ogrzewanie również jest uruchamiane automatycznie, gdy temperatura spadnie poniżej 5 st. C. W pozostałych wozach ogrzewanie można włączyć tylko w zajezdni przed wyruszeniem w trasę. Kierowcy nie mają możliwości regulacji temperatury.

ITS Michalczewski musi uruchomić systemy grzewcze w autobusach, gdy prognozy pogody na następny dzień przewidują, że o godz. 6.00 będą temperatury ujemne. W autobusach marki MAN, którymi dysponuje przewoźnik, ogrzewanie może być włączone tylko w zajezdni.

W pojazdach największego przewoźnika, czyli Miejskich Zakładów Autobusowych, sezon grzewczy trwa od początku listopada do końca marca. Decyzje o włączeniu dodatkowego ogrzewania podejmowane są na podstawie prognoz pogody. W autobusach marki Jelcz,  MAN i Solaris Urbino 15 ogrzewanie jest uruchamiane przez obsługę techniczną w zajezdni, przed sezonem. Natomiast w 12- i 18-metrowych Solarisach ogrzewanie włącza się automatycznie. W pojazdach powinna zostać utrzymana temperatura w przedziale 5-15 st. C.

Tramwaje

W wagonach starszego typu przez cały okres zimowy przedziały pasażerskie są ogrzewane nadmuchem ciepłego powietrza z układu chłodzenia rozrusznika. Dodatkowo stosuje się ogrzewanie z grzejników elektrycznych (w nowszych wagonach). Dodatkowe ogrzewanie jest uruchamiane, gdy temperatura spadnie poniżej poniżej 5 st. C. W tramwajach typu 13N oraz 105N konieczna jest ingerencja zaplecza technicznego, w przypadku pozostałych typów wagonów motorniczy może sam uruchomić ogrzewanie.

Przystanki

ZTM odpowiada również za stan większości przystanków (pozostałe należą do firmy Adpol i innych właścicieli). Zgodnie z umowami podpisanymi z firmami sprzątającymi śnieg powinien zostać usunięty w ciągu 4 godzin od czasu zaprzestania opadów.

Pracownicy nadzoru ZTM będą przeprowadzali wyrywkowe kontrole, jak przewoźnicy wywiązują się ze swoich obowiązków, jak przebiega odśnieżanie przystanków.

Sprawdzane będą również sygnały od pasażerów. Zarząd prosi o przekazywanie informacji o przypadkach pojazdów, w których jest bardzo zimno. Każdy sygnał zostanie dokładnie sprawdzony. Informacje prosimy przekazywać na numer infolinii – 194-84 lub mailem na adres ztm@ztm.waw.pl.


Autor: (źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, 29.11.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.