baner
baner
baner
Instytut Elektrotechniki

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Zmiana rozkładu jazdy pociągów od 1 marca 2011

Nowy rozkład jazdy dla linii: Warszawa – Gdynia, Warszawa – Kraków, Warszawa – Katowice oraz Warszawa – Łódź zostanie wprowadzony z dniem 1 marca 2011 r.

7 stycznia 2011 r. PKP Polskie Linie Kolejowe sygnalizowały rozpoczęcie prac nad korektą rozkładu jazdy pociągów, związaną z pracami modernizacyjnymi na niektórych liniach kolejowych.

Wprowadzenie nowego rozkładu jazdy jest konieczne, ponieważ prace prowadzone na wymienionych powyżej liniach spowodują, iż na znacznych odcinkach z ruchu będzie wyłączony jeden z torów, a jazda pociągów będzie odbywała się w obu kierunkach wahadłowo po jedynym czynnym torze. Alternatywą byłoby prowadzenie prac z całkowitym zamknięciem linii dla ruchu pociągów. W przypadku tych linii taki wariant nie mógł być brany pod uwagę.

Wszystkie rozwiązania, jakie zostaną przyjęte w nowym rozkładzie, zostały opracowane wspólnie z zainteresowanymi przewoźnikami pasażerskimi i przez nich zaakceptowane.

Szczegółowe rozkłady jazdy zostaną podane do wiadomości Podróżnych przez przewoźników.

Na wymienionych liniach zostanie zmniejszona ilość pociągów. Jest to konieczne, ponieważ zamknięcie dla prac torowych jednego z dwóch torów ogranicza przepustowość linii kolejowej, czyli ilość pociągów, jaka może nią przejechać.

Na linii Warszawa – Gdynia – Warszawa ograniczenia w kursowaniu pociągów będą dotyczyły:

  • pociągów trójmiejskiej SKM na odcinku Tczew – Gdańsk – Tczew,
  • pociągów Kolei Mazowieckich na trasach: Warszawa – Nasielsk – Warszawa i Warszawa – Wieliszew – Warszawa,
  • pociągów PKP Intercity oraz Przewozów Regionalnych na trasie Warszawa – Gdańsk – Warszawa.

Niektóre pociągi zostaną skierowane trasą przez Kutno, Toruń i Iławę.

Czasy przejazdu pociągów dalekobieżnych wyniosą:

  • na trasie Warszawa Centralna – Gdańsk Gł. od 310 do 342 minut,
  • na trasie Gdańsk Gł. – Warszawa Centralna od 327 do 360 minut,
  • na trasie Warszawa Centralna – Toruń – Iława – Gdańsk Gł. i w kierunku przeciwnym 351 minut.

Na trasie Warszawa – Kraków – Warszawa ograniczenia będą dotyczyły:

  • pociągów PKP Intercity relacji Warszawa Wschodnia – Kraków Gł.,
  • pociągów Przewozów Regionalnych relacji Warszawa Wschodnia – Kraków Płaszów i Warszawa Wschodnia – Zakopane.

Na trasie Warszawa – Katowice – Warszawa pozostanie dotychczasowa ilość pociągów, zmianie ulegnie czas przejazdu na tym odcinku.

Czasy przejazdu pociągów wyniosą:

  • na trasie Warszawa Centralna – Kraków Gł. od 173 do 194 minut,
  • na trasie Kraków Gł. – Warszawa Centralna od 174 do 187 minut,
  • na trasie Warszawa Centralna – Katowice od 159 do 176 minut,
  • na trasie Katowice – Warszawa Centralna od 160 do 180 minut.

Na trasie Warszawa – Łódź – Warszawa ograniczenia będą dotyczyły:

  • pociągów PKP Intercity i Przewozów Regionalnych relacji Warszawa Wschodnia – Łódź Fabryczna,
  • pociągów Kolei Mazowieckich na odcinkach Warszawa – Skierniewice i Warszawa – Żyrardów.

Wybrane pociągi Przewozów Regionalnych na odcinku Żyrardów – Skierniewice – Skierniewice będą zatrzymywały się na wszystkich przystankach.

Trasa niektórych pociągów na trasie Warszawa – Otwock – Warszawa zostanie skrócona do stacji Warszawa Wawer i Warszawa Falenica, odwołany zostanie 1 pociąg na odcinku Otwock – Pilawa – Otwock.

Czasy przejazdu pociągów dalekobieżnych wyniosą:

  • na trasie Łódź Fabryczna – Warszawa Centralna od 112 do 131 minut,
  • na trasie Warszawa Centralna – Łódź Fabryczna od 107 do 114 minut.

PKP PLK przeprasza Podróżnych za wszystkie utrudnienia związane z podróżowaniem w okresie wielkiego nasilenia prac modernizacyjnych na polskich torach oraz liczy na zrozumienie. Wielkie inwestycje współfinansowane ze środków Unii Europejskiej muszą być wykorzystane w terminie i z pożytkiem dla Pasażerów. Efektem tych prac będzie znaczne skrócenie czasu przejazdu między Warszawą a Katowicami, Krakowem, Łodzią i Gdańskiem już w przyszłym roku.



Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 04.02.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.