Aż dziewięć konsorcjów ubiega się o kontrakt na modernizację odcinka linii E-65 Warszawa - Gdynia w okolicach Ciechanowa. 16 marca 2010 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dokonały otwarcia ofert złożonych na wykonanie zadania.
Kontrakt obejmujący modernizację ponad 31 km linii kolejowej w obszarze LCS Ciechanów składa się z dwóch części: lot A – stacje Konopki i Mława, lot B – szlaki na odcinkach Ciechanów-Konopki, Konopki – Mława. Jest to drugi kontrakt na realizację robót w obszarze Lokalnego Centrum Sterowania w Ciechanowie. Podstawowymi zadaniami będą: wymiana podtorza, modernizacja układów torowych stacji i szlaków z poprawą geometrii torów, budowa nowej sieci trakcyjnej ponadto wybudowanie nowych peronów w miejsce już istniejących m.in. w miejscowościach: Czeruchy, Krośnice Mazowieckie, Konopki, Stupsk Mazowiecki, Wyszyny, Mława i Mława Miasto, wybudowanie dwóch wiaduktów oraz dwóch przejść pod torami dla pieszych oraz modernizację licznych obiektów inżynieryjnych. Obok widocznych elementów infrastruktury linia zostanie wyposażona w szereg nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
Na realizację zadania wpłynęły następujące oferty:
1. Konsorcjum
-
Zakłady Usług Energetycznych i Komunikacyjnych Grupa ZUE S.A, Kraków
-
Kolejowe Zakłady Automatyki Katowice S.A.
-
Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie S.A.
-
Swietelsky Baugesellschaft m.b.h, Austria
oferta na kwotę 373 619 256,10 zł netto, 455 815 492,44 zł brutto
2. Konsorcjum
-
SALCEF CONSTRUZIONI EDILI E FERROVIARIE S.p.A., Italia
-
SALCEF CONSTRUZIONI EDILI E FERROVIARIE S.p.A., S.A. Oddział w Polsce, Warszawa
-
EURO FERROVARIA S.r..l
oferta na kwotę 457 868 202, 45 zł netto, 558 599 206,99 zł brutto
3. „Konsorcjum Trakcja Polska”:
-
Trakcja Polska S.A., Warszawa
-
Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie sp. z o.o.
-
Przedsiębiorstwo Budownictwa Lądowego – Rychwałski, Gała Spółka Jawna, Kutno
-
Przedsiębiorstwo „Agat” S.A., Koluszki
-
P.B.S. TRANSKOL sp. z o.o., Kielce
oferta na kwotę 405 701 335, 50 zł netto, 494 955 629, 31 zł brutto
4. Konsorcjum:
-
VolkerRail Polska sp. z o.o., Wrocław
-
LEONHARD WEISS GmbH Co. KG, Niemcy
oferta na kwotę 409 557 029,42 zł netto, 499 659 575,89 zł brutto
5. Konsorcjum:
-
FEROCO Spółka Akcyjna, Poznań (lider konsorcjum)
-
TORPOL sp. z o.o., Poznań
-
Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu sp. z o.o
-
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „INTERCOR” sp. z o.o., Zawiercie
oferta na kwotę 397 285 144,03 zł netto, 484 687 875, 72 zł brutto
6. Konsorcjum:
-
Strabag sp. z o.o. Budownictwo Infrastruktury, Pruszków
-
Strabag Rail Gmbh, Niemcy
-
TRAKCE a.s., Czechy
-
TRAKCE- TOR sp. z o.o., Cieszyn
oferta na kwotę 452 118 841,91 zł netto, 551 584 987,13 zł brutto
7. Konsorcjum:
oferta na kwotę 494 687 803,10 zł netto, 603 519 119, 78 zł brutto
8. „Konsorcjum LCS Ciechanów”:
-
Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury sp. z o.o., Warszawa
-
PKP Energetyka S.A., Warszawa
-
Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o., Gdańsk
oferta na kwotę 444 300 000,00 zł netto, 542 046 000, 00 zł brutto
9. Konsorcjum „POLKOR LCS CIECHANÓW II”:
oferta na kwotę 488 361 883,32 zł netto, 595 801 497,65 zł brutto
Wszyscy oferenci zadeklarowali wykonanie zadania w okresie 24 miesięcy. W dalszej części komisja przetargowa przystępuje do analizy złożonej dokumentacji, która łącznie obejmuje kilka tysięcy stron.
„Projekt ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko”
Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 17.03.2010)