baner
baner
baner
SaZ s.r.o.

Fotogaleria

galeria
Katastrofy i wypadki kolejowe

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

ZNTK Poznań chce serwisować pociągi i sprzedawać szynobusy

Reprezentujący Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego S.A. w Poznaniu Piotr Michalak poinformował, że najbliższe plany spółki to przejęcie serwisu pociągów należących do samorządu wielkopolskiego i sprzedaż zmodernizowanych szynobusów holenderskich.

Walne Zebranie Akcjonariuszy ZNTK zatwierdziło plan restrukturyzacji firmy, który przewiduje m.in. powołanie dwóch spółek zależnych: ZNTK sp. z o.o., w której będzie kontynuowana produkcja i remonty szynobusów oraz Suwtrans, gdzie będzie prowadzona produkcja kołowego systemu kolejowego SUW 2000. W obu spółkach znajdzie zatrudnienie ok. 200 z 270 pracowników ZNTK S.A. Spółki zależne mają być powołane jeszcze w sierpniu.

Zatwierdzenie planu zarządu spowodowało, że zaplanowane na 31 sierpnia kolejne WZA nie będzie zajmowało się sprawą likwidacji spółki, która ma od kilku lat kłopoty finansowe. Powołanie nowych spółek pozwoli firmie na prowadzenie działalności, która doprowadzi do uporządkowania spraw finansowych spółki matki.

- Prowadzenie działalności przy nakazach komorniczych nie było możliwe, każde pieniądze wpływające na konto firmy za wykonane prace czy usługi trafiały do wierzycieli. Teraz nowe spółki będą mogły działać normalnie i doprowadzić do spłaty wszystkich zobowiązań. - powiedział Michalak.

ZNTK S.A. chce przejąć serwis bieżący pociągów należących do wielkopolskiego samorządu, chce też sprzedawać zmodernizowane holenderskie szynobusy. Cena zmodernizowanego pojazdu jest o około 50 do 70 proc. niższa od nowego pojazdu, który kosztuje około 8-9 mln zł.

- Nasze pojazdy mają wszystkie wymagana homologacje i przeszły pozytywnie próbne jazdy dla kolei regionalnych województwa pomorskiego. Te pozytywne opinie użytkownika otwierają drogę do działań handlowych czyli ich sprzedaży. - dodał Michalak.

Trudna sytuacja poznańskich ZNTK S.A. trwa od kilku lat. 270 pracowników otrzymuje od lutego 2010 roku tylko zaliczki na poczet zaległych wynagrodzeń.

W związku z brakiem wypłat, wnioski o upadłość zakładu złożyło we wspólnym wniosku 240 pracowników spółki, wniosek ten sąd oddalił do uzupełnienia, żądając opłacenia wniosku przez wszystkich podpisanych. Na początku sierpnia podobny wniosek o upadłość zakładów złożyły dwa działające w zakładzie związki zawodowe. Sąd nie zdecydował jeszcze o losie wniosków związkowych.

ZNTK w Poznaniu zajmuje się naprawą i modernizacją lokomotyw spalinowych, produkcją nowego taboru kolejowego. W 2009 roku firma miała około 20 mln zł przychodu i odnotowała stratę.


Autor: (źródło: PAP, 25.08.2010)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.