baner
baner
baner
AARSLEFF Sp. z o.o.

Fotogaleria

galeria
Konkurs Mam Talent 2015

Sonda

Co twoim zdaniem robi Urząd Transportu Kolei?

Wspiera rozwój kolei
Hamuje rozwój kolei
Nie mam zdania

Newsletter

Zawsze aktualne informacje

Logowanie

Nie masz konta?
Zapomniałeś hasło?
Jesteś tutaj:

Zrealizowano pierwszy w Polsce projekt RPO

31 sierpnia 2011 roku zakończyły się prace modernizacyjne na odcinku między Łowiczem i Zgierzem w ramach pierwszej umowy na modernizację linii kolejowej podpisanej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007-2013.

Za 65 milionów złotych została przebudowana nawierzchnia kolejowa linii nr 15 Bednary – Łódź Kaliska na odcinku między Łowiczem i Zgierzem. W ramach zadania inwestycyjnego, modernizacji poddany został odcinek jednotorowej linii kolejowej pomiędzy stacjami Łowicz i Zgierz, na długości 47 km oraz 100 m toru nr 3 na stacji Stryków. Zakres prac budowlanych obejmował kompleksową wymianę nawierzchni torowej, wymianę 12 kompletów rozjazdów oraz modernizację 43 przejazdów kolejowych. Wykonanie powyższych robót pozwoliło na przywrócenie, na wyremontowanym odcinku linii kolejowej prędkości 90 km/h, co skróci czas przejazdu pociągów na odcinku Łowicz – Łódź Kaliska z ponad dwóch godzin do około jednej godziny.

Jest to niezwykle ważna inwestycja dla regionu łódzkiego. Na trasie znajduje się 11 miejscowości: Łowicz, Grudze, Domaniewice, Kamień Łowicki, Głowno, Bratoszewice, Stryków, Swędów, Glinnik, Smardzew, Zgierz, których mieszkańcy często pracują poza ich granicami. Brak połączenia kolejowego stanowi duże utrudnienie w codziennych podróżach i zmusza mieszkańców do poruszania się transportem autobusowym lub indywidualnym. Zakończona modernizacja linii wraz z powstaniem Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej przyczynią się m.in. do aktywizacji inwestycyjnej miejscowych terenów i większego komfortu podróżowania mieszkańców.

Efektem etapu I modernizacji linii kolejowej nr 15 na odcinku Bednary – Zgierz jest poprawa stanu infrastruktury kolejowej, co wpłynie na konkurencyjność transportu kolejowego w rejonie łódzkim i związane z tym usprawnienie w przewozach pasażerskich i towarowych. Parametry techniczno-eksploatacyjne pozwolą na przywrócenie połączenia aglomeracji łódzkiej z liniami kolejowymi, przebiegającymi przez województwo łódzkie. Wpłynie to również na podniesienie jakości usług transportowych oraz poprawie ulegnie wewnętrzna spójność całego regionu łódzkiego. Długotrwałym efektem realizacji projektu będzie zwiększenie tempa wzrostu gospodarczego miast i gmin w regionie.

Kontrakt pod nazwą „Modernizacja linii kolejowej nr 15 na odcinku Bednary – Zgierz wraz z budową łącznika na Lotnisko im. W. Reymonta – etap I przebudowa nawierzchni kolejowej na odcinku Łowicz – Zgierz” zrealizowała firma Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o.


Autor: (źródło: PKP PLK S.A., 31.08.2011)

Jesteś zalogowany jako: Gość
Aktualizacja: 13-02-2018 
Powered by Heuristic
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczone w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.